نماز امام زمان در شب جمعه

نماز امام زمان در شب جمعه



نماز امام زمان در شب جمعه را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

برای درخواست حاجت از امام زمان(ع) این نماز را بخوانید

نماز امام زمان (ع) در شب جمعه

ذکر نمازهای مستحبه که در مفاتیح الجنان ذکر نشده است؛ 18. نماز حضرت حجت در شب جمعه:

در نجم الثّاقب از کتاب کنوز النّجاح شیخ طبرسی نقل کرده که بیرون آمد از ناحیه مقدسّه حضرت صاحب الزّمان علیه الصَّلوهُ والسَّلامُ که هرکس را بسوی حق تعالی حاجتی باشد پس باید که بعد از نصف شب جمعه غسل کند و بجای نماز خود رود و دو رکعت نماز گذارد در رکعت اوّل بخواند سوره حمد را و چون به اِیّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعینُ برسد صد مرتبه آن را مکرّر کند و بعد از آنکه صد مرتبه تمام شود تتمّه سوره حمد را بخواند و بعد از تمام شدن سوره حمد، سوره قُلْ هُوَاللَّه اَحَد را یک مرتبه بخواند و رکوع و دو سجده بجا آورد و «سُبْحانَ رَبَّیِ الْعَظیمِ وَ بحَمْدهِ» را هفت مرتبه در رکوع بگوید و «سُبْحانَ رَبِّیَ الاَْعْلی وَ بحَمْدهِ» را در هر یک از دو سجده هفت مرتبه بگوید و بعد از آن رکعت دویّم را نیز مانند رکعت اوّل بجا آورد و بعد از تمام شدن نماز این دعا را بخواند پس بدرستی که حق تعالی البّته حاجت او را برمی آورد هرگونه حاجتی که باشد مگر آنکه حاجت او در قطع کردن صله رحم باشد و دعا این است :


اَللّهُمَّ اِنْ اَطْعَتُکَ فَالْمَحْمِدَهُ لَکَ وَ اِنْ عَصَیْتُکَ فَالْحُجَّهُ لَکَ مِنْکَ الرَّوْحُ وَ مِنْکَ الْفَرَجُ سُبْحانَ مَنْ اَنْعَمَ وَ شَکَرَ سُبْحانَ مَنْ قَدَّرَ وَ غَفَرَ اللّهُمَّ اِنْ کُنْتُ

خدایا اگر فرمانبرداریت کنم پس حمد و ستایش از آن تو است و اگر نافرمانیت کنم تو حجت داری از تو است مهر و یاری و از تو است گشایش منزه است آنکه نعمت داده و قدردانی کرد منزه است آنکه مقدر کرد و آمرزید خدایا اگر من

عَصَیْتُکَ فَاِنّی قَدْ اَطَعْتُکَ فی اَحَبِّ الاَشْیآءِ اِلَیْکَ وَ هُوَ الاْ یمانُ بکَ لَمْ اَتَّخِذْ لَکَ وَلَداً وَ لَمْ اَدْعُ لَکَ شَریکاً مَنّاً مِنْکَ بهِ عَلَیَّ لا مَنّاً مِنّی بهِ عَلَیْکَ

تو را نافرمانی کردم ولی در عوض فرمانبرداریت کردم در محبوبترین چیزها در نزد تو و آن ایمان به تو است که برایت فرزندی نگرفتم و برایت شریکی قائل نشدم و این منتی بود از تو بر من نه اینکه منتی باشد از من بر تو

وَ قَدْعَصَیْتُکَ یا اِلهی عَلی غَیْرِ وَجْهِ المُکابَرَهِ وَ لاَ الْخُروُجِ عَنْ عُبُودیَّتِکَ وَلاَ الْجُحُود لِرُبُوبیَّتِکَ وَلکِنْ اَطَعْتُ هَوایَ وَ اَزَلَّنیِ الشَّیْطانُ فَلَکَ الْحُجَّهُ عَلَیَّ وَ

و اینکه تو را نافرمانی کردم ای خدا نه از روی کبر و عنادورزی بود و نه بخاطر اینکه از تحت بندگیت بیرون رفته و پروردگاریت را منکر شده باشم بلکه پیروی کردم هوای نفسم را و شیطان مرا لغزاند پس تو را بر من حجت و

الْبَیانُ فَاِنْ تُعَذِّبْنی فَبذُنُوبی غَیْرُ ظالِمٍ لی وَ اِنْ تَغْفِرْلی وَ تَرْحَمْنی فَاِنَّکَ جَوادٌ کَریمٌ

بیان هست و اگر عذابم کنی بخاطر گناهان من است و تو ستمکار بر من نیستی واگر بیامرزی مرا و رحمم کنی پس براستی تو بخشنده و بزرگواری

و بعد از آن تا نفس او وفا کند یا کریمُ یا کَریمُ را مکرّر بگوید و بعد از آن بگوید:

یا آمِناً مِنْ کُلِّ شَیْی ءٍ وَ کُلُّ شَیْی ءٍ مِنْکَ خآئِفٌ حَذرٌ اَسْئَلُکَ باَمْنِکَ مِنْ کُلِّ شَیْی ءٍ وَ خَوْفِ کُلِّ شَیْی ءٍ مِنْکَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ

ای ایمن از هر چیز و هرچیز از تو ترسان و بیمناک از تو خواهم به همان امانی که از هر چیز داری و آن ترسی که هرچیز از تو دارند که درود فرستی بر محمد و آل محمد و

اَنْ تُعْطِیَنی اَماناً لِنَفْسی وَ اَهْلی وَ وَلَدی وَ سآئِرِ ما اَنْعَمْتَ بهِ عَلَیَّ حَتّی لااَخافَ وَ لا اَحْذَرَ مِنْ شَیْی ءٍ اَبَداً اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْیءٍ قَدیرٌ وَ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ

به من امانی دهی برای خود و خانواده و فرزندان و سایر چیزهایی که به من عطا فرموده ای تا نترسم و بیم نداشته باشم از چیزی هرگز که براستی تو بر هر چیز توانایی و

نِعْمَ الْوَکیلُ یا کافِیَ اِبْراهیمَ نُمْرُودَ وَ یا کافِیَ مُوسی فِرْعَوْنَ اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَکْفِیَنی شَرَّ فلان بن فلان

کافی است ما را خدا و نیکو وکیلی است ای کفایت کننده ابراهیم از نمرود و ای کفایت کننده موسی از فرعون از تو خواهم که درود فرستی بر محمد و آل محمد و کفایت کنی از من شر فلان پسر فلان را


به جای فلان بن فلان نام شخصی را که از ضرر او می ترسد و نام پدر او را بگوید و از حق تعالی طلب کند که ضرر او را دفع نماید و کفایت کند پس بدرستی که حق تعالی البّته کفایت ضرر او خواهد کرد انشاءاللّه تعالی و بعد از آن به سجده رود و حاجت خود را مسئلت نماید و تضرّع و زاری کند بسوی حق تعالی پس بدرستی که نیست مرد مؤ منی و نه زن مؤ منه ای که این نماز را بگذارد و این دعا را از روی اخلاص ‍ بخواند مگر آنکه گشوده می شود برای او درهای آسمان برای برآمدن حاجات او و دعای او مستجاب می گردد در همان وقت و در همان شب هرگونه حاجتی که باشد و این به سبب فضل و انعام حق تعالی است بر ما و بر مردمان


مؤ لّف گوید که نجل جلیل شیخ طبرسی رضیّ الدّین حسن بن فضل نیز این نماز را در مکارم الا خلاق نقل کرده و در اوّل دعا بجای «اَللّهُمَّ اِنْ کُنْتُ قَدْ عَصَیْتُکَ»، «اِنْ کُنْتُ قَدْ عَصَیْتُکَ» ذکر کرده و بعد از «حَتّی لا اَخافَ» کلمه «اَحَداً» اضافه کرده و بعد از «فِرْعَوْن اَسْئَلُکَ» و بقیّه مثل هم اند

منبع مطلب : ahlolbait.com

مدیر محترم سایت ahlolbait.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب