قیمت ماشین دنا پلاس توربو اتوماتیک را از سایت پست روزانه دریافت کنید.
دنا پلاس توربو اتومات
شهریور 99 | بعد از ارسال دعوتنامه ایران خودرو، طی مراسمی با حضور مدیرعامل ایران خودرو در تاریخ 16 شهریورماه، تحویل اولین سری دنا پلاس توربو اتومات آغاز شد.
آقای مقیمی در این مراسم، ضمن عذرخواهی از خریداران این محصول جدید، این قول را داده که نسخههای بهروزتر و جدیدتر دنا پلاس توربو اتومات در آینده به بازار عرضه خواهند شد. همچنین طبق گفتههای آقای مقیمی، دنا پلاس توربو اتومات، که 20 تغییر و بهبود مهم در آن صورت گرفته، بهترین خودرو کلاس C بازار ایران است.
مدیرعامل ایران خودرو در این مراسم، گریزی هم به موضوع تعهدات معوق این شرکت زده و گفته که 200 هزار دستگاه تعهد سال 98 هم اکنون به 30 هزار دستگاه کاهش یافته و با همین روند، طی مدت زمانی کوتاه، مابقی تعهداتی که امکان تولید آنها وجود دارد، به صفر خواهد رسید.
آقای مقیمی گفته که تولید 5 ماهه نخست امسال ایران خودرو به 204 هزار دستگاه رسیده که بیانگر افزایش 40 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال 98 است.
تحویل 2000 دستگاه به خریداران
مرداد 99 | مدیرعامل ایران خودرو به تازگی خبر داده که تولید روزانه دنا پلاس توربو اتومات قرار است به 200 دستگاه برسد. آقای مقیمی همچنین گفته که هم اکنون 2000 دستگاه از این خودرو آماده تحویل به مشتریان است و بعد از تایید قیمت نهایی آن توسط نهادهای قانونی، دعوتنامه خریداران نیز ارسال خواهد شد.
افزایش ایربگهای دنا پلاس اتومات
مرداد 99 | در جدیدترین آپدیتی که ایران خودرو در سایت اینترنتی خود انجام داده، شاهد افزایش تعداد ایربگها در دنا پلاس توربو اتومات هستیم.
همانطور که میدانید، سری اول این خودرو قرار است با کد کلاس 70702 تحویل خریدارانش شود. ایران خودرو برای این کد کلاس تا قبل از تابستان 99، دو ایربگ معرفی کرده بود اما در آپدیت تابستان 99، ایربگهای جانبی را هم اضافه کرده و تعداد ایربگهای دنا پلاس توربو اتومات را به 4 عدد رسانده است.
با افزایش تعداد ایربگها میتوان چنین نتیجه گرفت که ایران خودرو دیگر تمایلی به عرضه تیپ L1 دنا پلاس توربو اتومات ندارد.
تفاوت قیمت در دعوتنامه دنا پلاس
مرداد 99 | معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو میگوید که برای اعلام قیمت دنا پلاس توربو اتومات و ارسال دعوتنامههای آن، این شرکت همچنان منتظر مجوز سازمان حمایت و شورای رقابت است.
ایران خودرو همچنین قرار است دعوتنامههای دنا پلاس توربو اتومات با موعد بهار 99 را با «قیمت قدیم» و دعوتنامههای موعد تابستان 99 را با «قیمت جدید» صادر کند.
زمان ارسال دعوتنامه دنا پلاس توربو
تیر 99 | ایران خودرو سرانجام زمان ارسال دعوتنامههای دنا پلاس توربو اتومات را مشخص کرد؛ طبق گفتههای جدید معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، دعوتنامههای دنا پلاس توربو اتومات از اوایل مردادماه 99 و بتدریج، برای ثبت نام کنندگان این خودرو، ارسال میشود. حال باید دید که ایران خودرو، چه قیمتی برای این محصول جنجالیاش درنظر گرفته است.
مشخصات دنا پلاس توربو اتومات
اردیبهشت 99 | ایران خودرو برای نخستین بار، مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتومات را منتشر کرده است.
جدول کامل مشخصات فنی و آپشن های دنا پلاس توربو اتومات
طبق اطلاعات ایران خودرو، احتمالا دنا پلاس توربو اتومات قرار است در ابتدا با کد کلاس 70702 تحویل مشتریان شود. بنابراین این خودرو با همان آپشن های دنا پلاس توربو دنده ای کلاس 70402 بدست خریداران می رسد اما با 2 ایربگ بیشتر! یعنی:
طبق اطلاعاتی که تاکنون ایران خودرو منتشر کرده است، دنا پلاس توربو اتومات قرار است در سه تیپ مختلف تحویل مشتریان شود؛ تیپ پایه (L1)، تیپ نیمه فول (L2) و تیپ فول (L3). در جدول زیر، تفاوت آپشن های این سه تیپ را مشاهده می کنید.
تفاوت دنا پلاس توربو اتومات با دنا پلاس توربو دنده ای
دقیقا از 27 دیماه 96 بود که تست زمستانی دنا پلاس توربو اتومات به مدت 10 روز در کره جنوبی آغاز شد.
این تستها را شرکت موترین (Motrain) برای ایران خودرو انجام داده است. این شرکت با اینکه تخصص اصلیاش در تامین قطعات خودرویی (بهویژه جعبهدنده) است، اما در زمینه طراحی، تولید و حتی مشاوره نیز خدمات فنی و مهندسی به مشتریانش میدهد.
نکته جالب دنا پلاس توربو اتومات این است که ایران خودرو، سفارش ساخت جعبهدندهای جدید را به کرهایها نداده بلکه آنرا از دستی به اتومات تغییر داده است! طبق گفتههای شرکت موترین، مهندسان این شرکت برای اتوماتشدن این خودرو، بیش از 30 قطعه از جعبهدنده را مجددا طراحی کردهاند.
تفاوت دنا پلاس اتومات با دنا پلاس دنده ای
اولین سوالی که برای بسیاری از مشتریان پیش آمده این است که دنا پلاس اتومات به غیر از جعبه دنده اتوماتش، چه تفاوت های دیگری با دنا پلاس دندهای دارد؟ جواب واضح است: هیچ تفاوتی!
آنطور که در سایت ایران خودرو اعلام شده، دنا پلاس اتومات هیچ تفاوتی با دنا پلاس دنده ای ندارد که یعنی همان 5 آپشنی که ایران خودرو بهتازگی از روی خانواده دنا پلاس حذف کرده بود، در دنا پلاس اتومات هم ناموجود است.
جدول کامل مشخصات فنی و آپشنهای دنا پلاس اتومات
تفاوت دنا پلاس توربو با دنا پلاس تنفس طبیعی
در آخرین هفته از آذرماه 96، ایران خودرو با حضور رئیس مجلس، تولیدانبوه دنا پلاس توربو را آغاز کرد؛ خودرویی که در مدل 97 تحویل مشتریان شد. اما این محصول جدید چه تفاوتهایی با دنا پلاس دارد؟
جدول کامل مشخصات فنی و آپشنهای دنا پلاس توربو
دنا پلاس توربو تمایز ظاهری ویژهای با دنا پلاس ندارد. فقط میتوان از روی طرح جدید و بزرگتر رینگهایش، آنرا تشخیص داد. البته کابین این خودرو نیز با همان تجهیزات کابین دنا پلاس است، اما با سه ویژگی کاملا جدید که عبارتند از:
تفاوت دنا پلاس با دنا پلاس توربو، درست مانند تفاوت سورن با سورن توربوست. ایرانخودرو در هر دو مدل، از پیشرانه EF7 یورو 4 بهره گرفته که هم مصرف سوخت و هم شتاب خودرو را بهبود داده.
همچنین از عدد حکشده بر گلگیر جلو، میتوان فهمید که ایرانخودروییها اصرار دارند حجم پیشرانه را 1.7 لیتر اعلام کنند؛ درصورتیکه حجم دقیق آن 1646 سیسی است و هر طور این عدد را گرد کنید، بازهم 1.6 لیتر میشود نه 1.7 لیتر!
دنا پلاس را باید اولین فیس لیفت دنا بدانیم؛ فیس لیفتی که هرچند تغییرات مختصری دارد اما به خوبی توانسته دنا را به بازه قیمتی بالاتری بکشاند!
دنا پلاس در پاییز سال 95 معرفی شد. سپس ایران خودرو از زمستان همان سال آنرا به خطوط تولیدش برد و نهایتا اولین سری آن بهعنوان مدل 96 به بازار آمد. تفاوتهای دنا پلاس با دنا معمولی هم در ظاهر است و هم در تجهیزات. مهمترین تفاوتهای ظاهری دنا پلاس عبارتند از:
جدول کامل مشخصات فنی و آپشنهای دنا پلاس
در بحث تجهیزات نیز ایران خودرو آپشنهایی مشتریپسندی را به دنا پلاس اضافه کرده است؛ آپشنهایی که تاقبل از این روی دنا وجود نداشت. مانند:
آپشنهایی که با علامت (*) مشخص شدهاند، از سال 97 به بعد، از روی تجهیزات استاندارد دنا پلاس حذف شده است!
مشخصات دنا پلاگین هیبریدی
روزهای 24 و 25 بهمنماه 1396، برج میلاد تهران میزبان پنجمین همایش بینالمللی صنعت خودرو بود. مثل همیشه و در حاشیه این همایش، چندین محصول جدید ایران خودرو نیز به نمایش درآمده بود مانند هایما S5، دنا پلاس توربو و پارس اتومات جدید. اما در کنار این مدلها، شاهد دو خودروی پاک نیز بودیم؛ یکی «رانا برقی» و دیگری «دنا پلاگین هیبرید» که خودرو دوم، توجهات زیادی را به خود جلب کرده.
نسخه هیبریدی دنا، یکسال پس از عرضه دنا پلاس و تنها چندین هفته بعد از فروش دنا پلاس توربو (با اولین تحویل در تابستان 97) رونمایی شده و به همین دلیل نیز احتمال زیادی برای ورودش به بازار کشورمان وجود دارد؛ البته در فاصله زمانی 5 تا 10 سال آتی!
پیشرانه این خودرو از نوع پلاگین هیبریدی است؛ یعنی با برق شهری یا خانگی نیز قابل شارژ خواهد بود. البته دنا پلاس هیبریدی تنها در یک گوشه جاخوش کرده بود و کسی اجازه تست یا حتی نشستن درون آنرا نداشت. پس مجبوریم به اطلاعات منتشر شده از سوی ایران خودرو اکتفا کنیم که در جدول زیر آنها را مشاهده میکنید.
نکته دیگر اینکه دنا هیبریدی به گیربکس اتومات مجهز است. پس قطعا ایران خودرو، عرضه آنرا حداقل به چندین سال پس از عرضه «دنا پلاس اتومات» موکول میکند.
باتوجه به اینکه زیرساختهای تولید خودروهای هیبریدی هنوز در خط تولید خودروسازان داخلی ایجاد نشده است، پس حتی در صورت قطعیشدن عرضه دنا هیبریدی نیز حداقل چندین سال تا دیدنش در خیابانها فاصله داریم ولی همین که مدیران خودروسازان داخلی، درحال تغییر استراتژی آیندهشان هستند، بازهم جای شکر دارد!
در مورد قیمت دنا هیبریدی نیز حدس و گمانهای زیادی وجود دارد اما با توجه به سابقه سایپا در ساخت ساینا برقی، احتمالا قیمت دنا هیبریدی حداقل 2 الی 3 برابر قیمت فعلی دنا خواهد بود؛ هرچند قیمت بسیار زیادی است اما قطعا با گذر زمان و شروع تولیدانبوه باتریهایش، قیمت منطقیتری پیدا میکند.
قیمت دنا پلاس
برای اطلاع از قیمت روز خودروها و اطلاع از آخرین قیمت دنا، دنا پلاس و سایر محصولات ایران خودرو، لینکهای زیر را ببینید:
»» قیمت روز خودرو
»» قیمت روز محصولات ایران خودرو
فروش دنا و دنا پلاس
برای اطلاع از آخرین شرایط فروش ایران خودرو و جهت دیدن بهروزترین آگهیهای دنا و دنا پلاس، لینکهای زیر را ببینید:
»» شرایط فروش فوری و پیش فروش ایران خودرو
»» خرید و فروش دنا و دنا پلاس
دفترچه راهنمای خودرو دنا
برای دانلود دفترچه راهنمای خودرو دنا و دنا پلاس و همچنین دفترچه راهنمای سایر محصولات ایران خودرو، لینک زیر را مشاهده کنید:
»» دانلود دفترچه راهنمای خودرو
منبع مطلب : bama.ir
مدیر محترم سایت bama.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.خرید فروش و قیمت دنا پلاس توربو - باما
کارکرد صفر
سفید ، بدون رنگ
سفید، بدون رنگ، دنا پلاس توربو دنده ای مدل 99 برج 6 فول با ....
تهران، شهرک غرب
منبع مطلب : bama.ir
مدیر محترم سایت bama.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.دفاع ایران خودرو از قیمت 252 میلیون تومانی دنا پلاس توربو اتوماتیک + مشخصات فنی و آپشن
پس از توقف اجرای برجام از سوی آمریکا بود که خبر توقف عرضه چند خودرو تولید داخل در پی در دسترس نبودن تکنولوژی تولید گیربکس های اتوماتیک در کشور، در رسانه ها منتشر شد، حالا اما خبر می رسد که ایران خودرو قصد دارد تا با مشارکت یک شرکت کره ای، نسخه اتوماتیک دنا پلاس را با گیربکسی قدیمی و چهار سرعته روانه بازار کند. دنا تاکنون با سه تیپ ساده، پلاس و پلاس توربو به بازار عرضه شده است و به دلیل داشتن امکانات رفاهی در تیپ پلاس، توانایی رقابت با همتایان چینی خود را دارد.
دنا که از سال 93 توسط گروه صنعتی ایران خودرو به بازار راه پیدا کرد، عنوان لوکس ترین خودروی ملی را یدک می کشد.
دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می برند. این موتور حجم 1646 سی سی (1700 سی سی اسمی)، 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس 115 اسب بخار است که در 6000 دور در دقیقه به دست می آید.
استاندارد آلایندگی دنا پلاس یورو4 است. دنا پلاس اتوماتیک با شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت در 12/03 ثانیه، تا نهایت سرعت 190 کیلومتر بر ساعت می پیماید. مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس 8.1 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.
طبق وعده های پیشین مدیران ایران خودرو، نسخه اتوماتیک این خودرو به دلیل محدودیت های بین المللی تاکنون نتوانسته است به تولید انبوه برسد. اما اخیرا ایران خودرو اطلاعاتی از دنا پلاس منتشر کرده است، نشان می دهد این خودرو در دو مدل معمولی و توربو مجهز به جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی Motrain کره جنوبی خواهد بود و آنطور که از منابع غیر رسمی شنیده می شود، احتمال عرضه این خودرو به بازار پیش از پایان سال وجود دارد.
لازم به تاکید است که براساس مشخصات این پیشرانه، انتخاب یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک لازم به نظر می رسد و برگزیدن نسخه چهار سرعته توسط ایران خودرو که ساختاری قدیمی دارد نمی تواند چندان مناسب شرایط روز بازار خودرو کشور و منطقه (با نگاه به اهداف صادراتی) باشد.
شنیده ها حاکی از آن است که دنا پلاس اتوماتیک از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسخه های دنده ای برخوردار بوده، ازجمله آنها می توان به استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، فرمان کمکی برقی و حالت رانندگی اسپرت و برفی اشاره کرد. همچنین با توجه به تست های انجام شده در خصوص سیستم های ایمنی نظیر ESP و TCS، احتمال می رود این خودرو ملی به زودی دارای طیف وسیع تری از امکانات رفاهی و ایمنی شود.
از مهمترین تجهیزات جدید خودرو دنا پلاس اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
براساس دعوتنامه صادر شده برای مشتریان، قیمت خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک با موعد تحویل 3 ماهه اول سال 99 معادل 252،600،000 تومان تعیین شده است. این درحالیست که با پیش پرداخت اولیه 80 میلیونی، تصور بسیاری از مشتریان این بود که با خودرویی به قیمت 160 میلیون تومان طرف خواهند بود، طبق گفته های چند ماه قبل بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز قرار بود «تمامی تعهدات فروردین، اردیبهشت و همچنین خردادماه، این خودرو با قیمتی کمتر از 178 میلیون تومان برای مشتریان تحویل خواهد شد. اما آن دسته از مشتریانی که در تیر، مرداد و شهریورماه اقدام به خرید دناپلاس اتوماتیک کردند، مشمول افزایش قیمت شده و خودرو خود را با بهایی بین 220 الی 245 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. البته این خودروساز اعلام کرده است که ملاک تحویل خودرو، تیپ L2 خواهد بود.»
اما حالا ایران خودرو از قیمت 252 میلیون تومانی دنا پلاس توربو اتوماتیک در شرایطی خبر می دهد که مدعی است این قیمت هنوز با قیمت تمام شده خودرو فاصله دارد چرا که این نرخ گذاری منطبق بر دلار 17 هزار تومانی انجام شده است و حال آنکه قیمت تمام شده خودرو حالا براساس دلار نیمایی با نرخی بیش از 21 هزار تومان انجام می شود.
منبع مطلب : digiato.com
مدیر محترم سایت digiato.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.جواب کاربران در نظرات پایین سایت
مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.