توجه : تمامی مطالب این سایت از طریق ربات جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط آیدی موجود در بخش تماس با ما، به ما اطلاع داده تا مطلب حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

ترکیبات داروی امام کاظم زمستانه

ترکیبات داروی امام کاظم زمستانه را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

همه چیز درباره داروی امام کاظم

همه چیز درباره داروی امام کاظم

داروی معجزه آسای امام موسی کاظم (ع) 

داروی امام کاظم

این دارو یک واکسن طبیعی در برابر بیماری های مختلف است و دارای خواص زیادی می باشد. مصرف این دارو سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از ابتلا به بیماری ها پیشگیری می نماید.

داروی امام کاظم با اینکه دارویی ساده است اما قابلیت فراوانی دارد. از خصوصیات این دارو این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

ترکیبات داروی امام کاظم

ترکیب این دارو در تابستان و زمستان متفاوت است.

ترکیب دارو در فصل زمستان = هلیله سیاه + مصطکی + شکر سرخ

ترکیب دارو برای فصل تابستان = هلیله سیاه + رازیانه + شکر سرخ

هلیله سیاه و شکر سرخ، دو عضو ثابت این دارو هستند. برای تهیه داروی امام کاظم زمستانه باید مصطکی را به این ترکیب اضافه کنید و در داروی تابستانه باید رازیانه را اضافه کنید.

برای تهیه‌ی داروی امام کاظم باید مقدار مساوی از هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و به‌صورت پودر درآورید. البته پودری که خیلی نرم نباشد و هنگام استفاده کمی در گلو بماند تا اثر بیشتری داشته باشد.

خواص مواد تشکیل دهنده داروی امام کاظم به صورت جداگانه

 داروی امام کاظم زمستانه, داروی امام کاظم

هلیله سیاه : طبیعت گرم و خشک دارد، به عنوان مقوی تنظیم کننده روده و ملین ملایم استفاده می شود. هلیله سیاه خون را صاف می‌کند ، باعث تقویت چشم می‌شود ، برطرف‌کننده موی سپید است و تنبلی روده را برطرف می‌کند.

هلیه سیاه پودر شده منبع غنی از آنتی اکسیدان های قوی مانند الاجیک اسید،گالیک اسید، چبولیک اسید ،گلیکوزیدهای فلاونول ، سلنیوم و ویتامین C است که بدن شما را در برابر سرطان و سایر بیماری های جدی محافظت می کند.

هلیله سیاهبه مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند و ممکن است در برابر بیماری های مرتبط با سن محافظت کند. میوه خشک میروبالان همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی برای جلوگیری از عفونت باکتری های موجود در غذایی که می خورید و ویروس های موجود در هوا است.

شکر سرخ : از جمله شکرهای طبیعی است که خود خواص بی شماری دارد. شکر سرخحاوی ویتامین، پروتئین و املاح معدنی فراوانی است. فیبر، آنتی اکسیدان، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم از جمله آنهاست که باعث می‌شود این ماده مغذی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد.

مصطکی: صمغ زرد رنگی است که از درختچه‌ای به نام پسته مصطکی، گرفته می‌شود. از نظر طبیعت این صمغ گرم و خشک، محلل و مقوی است. در معجون‌های تقویت حافظه، جزو داروهای اصلی بشمار می‌رود. از مصطکی برای درمان گرفتگی گوش ، تقویت حافظه، تقویت قلب و اعصاب، درمان سرفه، رفع بوی بد دهان، تسکین درد مفاصل و شکستگی، ضد سرطان مفید است. مصطکی زخم معده، زخم اثنی عشر و زخم روده را نیز درمان می‌کند.

رازیانه : رازیانه یک گیاه دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. چون گیاه بسیار گرمی است. این گیاه سرشار از ترکیباتی مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژنها) است.

رازیانهجوان کننده پوست ، ضد بلغم و صفرا ، دارای استروژن بالا و درمانگر اختلالات قاعدگی در زنان ، ملین و مسهل ، سوء هاضمه و اشتها آور ، ادرار آور ، ضد نفخ ، درمان سندرم روده تحریک‌پذیر ، رفع آسم و سرفه ، ضد ورم و التهاب روده است.

نحوه و مقدار مصرف داروی امام کاظم 

روش اول که بصورت عادی و برای پیشگیری استفاده میشود و در روایت نیز به همین شکل بیان شده است که در هر ماه 3 مرتبه میل شود. یعنی هر 10 روز 1 مرتبه

روش دوم که برای درمان است. اصلی ترین آن بدین صورت است که در صورت بیماری و به نسبت شدت بیماری، 3 روز اول مصرف پیاپی هر روز 1 مرتبه و بعد از سومین روز هر 10 روز 1 مرتبه مصرف شود و به همین شکل ادامه یابد تا بهبودی کامل حاصل شود.

تجویز دیگر این است که 3 روز اول پیاپی مصرف شود و بعد از سومین روز هر 3 روز 1 مرتبه تا بهبودی کامل بدست آید.

میزان مصرف برای بزرگسالان به اندازه یک قاشق چای خوری و برای کودکان نصف قاشق چای خوری است.

توجه داشته باشید که بهتر است دارو را به صورت پودری بدون آب و ماده دیگر میل کنید و تا 1 ساعت بعد از مصرف چیزی نخورید تا اثر گذاری دارو کامل شود.

 در صورت مشکل بودن مصرف به صورت پودر میتوانید به همراه عسل میل کنید.

درمان کرونا با داروی امام کاظم:

با افزایش ابتلا به بیماری کروناو در خطر قرار گرفتن سلامت روحی و جسمی، مردم به دنبال پیدا کردن داروی موثر برای درمان این بیماری هستند. در این میان، موضوع موثر بودن یا نبودن داروی امام کاظم برای درمان و یا پیشگیری از کرونا از جمله مواردی است که برای افراد ایجاد پرسش کرده است و بعضا افراد معتقد به موثر بودن این دارو در درمان کرونا می باشند.

نتایج بررسی ها حاکی از آن است که این دارو به رغم اثرات مثبتی که در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، راه حل درمانی برای بیماری کرونا محسوب نمی گردد.

گفتنی است طبق اعلام وزارت بهداشت این داور هیچ تاثیری در درمان بیماری کرونا ندارد.

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

منبع مطلب : www.beytoote.com

مدیر محترم سایت www.beytoote.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

داروی معجزه آسای امام موسی کاظم (ع) برای سرماخوردگی چیست؟

داروی معجزه آسای امام موسی کاظم (ع) برای سرماخوردگی چیست؟

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ یکی از داروهایی که در طب اسلامی بر آن تاکید فراوان شده است و این دارو یکی از دارو های عجیب طب اسلامی است. داروی معجزه آسای امام موسی کاظم برای سرما خوردگی است .این دارو با اینکه دارویی ساده و سهل است اما قابلیت زیادی دارد. از خصوصیات این دارو این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و درواقع کاری فراتر از آن انجام می دهد و سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها هوشیار می کند.

بنا بر این، این دارو توانایی این را دارد که در تمام بیماری هایی که امروزه علت آن ها ناشناخته است و در اغلب آن ها سیستم ایمنی بدن بر علیه خود بدن وارد عمل می شود جزئی اصلی از درمان باشد.

 این دارو در عین سادگی می تواند درمان خیلی از بیماری ها باشد. از جمله بیماری هایی که طبق تجربه درمان شده اند یا موثر در درمان بوده است، از سرماخوردگی (زکام) تا ایدز را شامل می شود.

ساختاری که این دارو دارد به گونه ای است که با تغییر فصل یکی از ترکیبات آن عوض می شود.شاید باور کردن این مطلب سخت باشد اما همین داروی ساده می تواند این همه خاصیت داشته باشد.

در روایت این دارو این گونه آمده:

«موسی بن جعفر علیهما السلام و قد اشتکی فجاءه المترفعون بالادویه یعنی الاطباء فجعلوا یصفون له العجایب فقال: این یذهب بکم اقتصروا علی سید هذه الادویه الاهلیلج والرازیانج والسکر فی استقبال الصیف ثلاثه اشهر فی کل شهر ثلاث مرات وفی استقبال الشتاء ثلاثه اشهر کل شهر ثلاث أیام ثلاث مرات ویجعل موضع الرازیانج مصطکی فلا یمرض إلا مرض الموت.»

«امام کاظم (ع) مبتلا به بیماری شدند و طبیبان داروهای مختلفی برای ایشان تجویز کردند، امام فرمودند به کجا می‌روید، از این دارو که سید داروهاست استفاده کنید، هلیله و رازیانه و شکر در ابتدای تابستان سه ماه و در هرماه سه مرتبه و در ابتدای زمستان سه ماه و در هرماه سه مرتبه به‌جای رازیانه، مصطکی جایگزین کنید، پس تا زمان مرگ مریض نخواهید شد.» [طب الائمه ابن بسطام ص ۵۰]

ترکیب دارو:

جزء رموز این دارو این است که ترکیب این دارو در فصل تابستان و زمستان (فصل گرم و سرد) متفاوت می شود.

ترکیب این دارو در تابستان = هلیله سیاه+ رازیانه + شکر سرخ (شکر نیشکر که فراوری صنعتی نشده باشد)

و در زمستان = هلیله سیاه + مصطکی + شکر سرخ (شکر نیشکر که فراوری صنعتی نشده باشد)

نحوه مصرف:

در افرادی که مبتلا به بیماری هستند مثلا به سرماخوردگیمبتلا هستند و در حین بیماری هستند سه روز پشت سر هم شب قبل از خواب یک قاشق چای خوری، و بعد از آن هر سه روز یک بار تا بهبودی کامل . و در افرادی که مبتلا به بیماری نیستند و برای پیشگیری می خواهند مصرف کنند هر ۱۰ روز یک بار قبل از خواب.

****همچنین بعد از استفاده از این دارو تا یک ساعت حداقل هیچ چیز حتی آب استفاده نشود. و اگر در آخر شب قبل از خواب خورده شود و بعد از آن هیچ چیزی حتی آب خورده نشود و بخوابند اثر خیلی بهتری خواهد داشت.

*** به موارد استفاده این داروی معجزه آساباید درمان کیست گلو، گلو درد، درمان لوزه (همه لوزه ها) و ورم گلو را اضافه کرد. البته هر بیماری با توجه به شدت آن نیاز به موارد پوششی دیگر هم دارد.

منبع مطلب : www.borna.news

مدیر محترم سایت www.borna.news لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

داروی امام کاظم(ع) – ادامه بحث درمان با آب باران – درمان با آب نیسان - درس طب استاد تبریزیان

موضوع: داروی امام کاظم(ع) – ادامه بحث درمان با آب باران – درمان با آب نیسان

داروی امام کاظم (ع)

داروی امام کاظم(ع) دو نوع تابستانه و زمستانه دارد. داروی زمستانه مصرف زیادی دارد و در بیشتر ماه های سال می‌توان استفاده کرد و نیاز به داروی تابستانه کمتر است چون بیشتر مناطق ایران سرد سیر است.

داروی زمستانه امام کاظم(ع)

این دارو ترکیب سه گانه ای دارد:

    • هلیله سیاه

    • مصطکی

    • شکر

همه به مقدار مساوی آسیاب شوند به طوری که کمی زبر بماند و خیلی نرم نشود.

هلیله سیاه معروف است و در روایت هلیله آمده است ولی تحقیقی انجام دادیم و معلوم شد وقتی هلیله مطلق می‌آید مراد هلیله سیاه است چون اگر هلیله زرد مراد باشد کلمه اصفر می‌آید. اما شاید کسی تحقیق کند و بگوید همه انواع هلیله ها را می‌توان استفاده کرد ولی ما تا به حال از هلیله سیاه استفاده کرده ایم.

هلیله سیاه هر چه سیاه تر و ریزتر باشد بهتر است چون اگر یک ذره درشت بشود یا رنگ آن متمایل به قرمز یا زرد بشود هسته دار می‌شود و چون شان هلیله سیاه برخلاف هلیله زرد این است که با هسته مصرف بشود مشکل ساز می‌شود.

مصطکی یا همان علک رومی در بازار تقلبی هم دارد حتی گفته شده نوع صنعتی مصطکی هم وجود دارد اما هنوز برای من معلوم نشده است. یا اینکه چیز دیگری مانند مصطکی را به جای مصطکی اصل بفروشند. شاید نشانه مصطکی اصل این است که

مراد از شکر، شکر سلیمانی است. شکر سلیمانی در زمان های قدیم معروف و شناخته شده بوده است. شکر سرخ وانیل است. شکر وقتی مطلق است شامل شکر سجستانی و شکر سرخ و شکر سفید و شکر طبرزد می‌شود. شکر سرخ زمانی که یک بار صاف بشود به نظر می‌رسد که شکر سلیمانی می‌شود و اگر دوبار صاف بشود شکر سفید می‌شود و اگر بار دیگر صاف بشود شکر طبرزد می‌شود.

افرادی که مواد تهیه می‌کنند قیف مخصوص دارند برای تهیه کردن شکر که شکر را آب می‌کنند و داخل قیف می‌ریزند و صاف شده شکر از انتهای آن قیف خارج می‌شود.

راوی وقتی می‌پرسد کدام شکر؟ امام می‌فرماید سُلَیْمَانِیُّکُمْ‌ هَذَا[1] یعنی همین شکر سلیمانی. این شکر همان شکر سرخی است که یک بار صاف می‌شود.

مواد به مقدار مساوی هستند و موقع آسیاب باید کمی زبر باشد تا مدتی در گلو بماند و آن را درمان کند. تجربه ما این است که اگر خیلی آسیاب بشود اثر آن کمتر است. البته از روایات هم استفاده می‌شود که هلیله نباید خیلی آسیاب بشود.

مقدار مصرف: مقدار مصرف آن برای بزرگسال ها یک قاشق چایخوری و برای کودکان نصف قاشق چایخوری است.

افرادی که سرما می‌خورند و بیمار می‌شوند باید سه روز پشت سر هم بخورند و افرادی که برای پیشگیری مصرف می‌کنند هر ده روز یک بار مصرف کنند.

زمان مصرف: به نظر می‌رسد زمانی برای مصرف ندارد البته اگر شب موقع خواب استفاده کنند بهتر است. دارو را بخورند و بخوابند. نباید تا یک ساعت بعد از خوردن دارو چیزی مصرف کرد تا اینکه در گلو اثر کند.

داروی بسیار خوبی برای سرماخوردگی و برای کل بیماری ها است و قدرت و توان بدن را در مقابل بیماری زیاد می‌کند.

داروی تابستانه امام کاظم(ع)

    • هلیله سیاه

    • رازیانه

    • شکر

به کیفیتی که در داروی زمستانه گفته شد تهیه می‌شود.

در روایت آمده است:

الْأَدْوِیَةِ الْإِهْلِیلَجِ وَ الرَّازیَانَجِ وَ السُّکَّرِ فِی‌ اسْتِقْبَالِ‌ الصَّیْفِ‌ ثَلَاثَةَ أَشْهُرٍ فِی کُلِّ شَهْرِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ وَ فِی اسْتِقْبَالِ الشِّتَاءِ ثَلَاثَةَ أَشْهُرٍ کُلَّ شَهْرٍ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ وَ یُجْعَلُ مَوْضِعَ الرَّازیَانَجِ مَصْطَکَی فَلَا یَمْرَضُ إِلَّا مَرَضَ الْمَوْت[2]

در سه ماه اول زمستان هر ماه سه روز و در سه ماه اول تابستان در هر ماه سه مرتبه استفاده بشود. یعنی هر ده روز یک بار باید مصرف بشود.

تعبیر ثلاث مرات تعبیر از همان ثلاثه ایام است. اما بعضی ترجمه کرده اند که هر ماه سه روز و در هر روز سه مرتبه خورده بشود. این بخاطر اختلاف در فهم روایات است.

اگر این دارو به کودکان داده بشود دیگر نیاز به واکسن و دارو پیدا نمی‌کنند.

هلیله و مصطکلی از جمله چیزهایی است که ماندگاری بالایی دارند و آسیاب کردن هم ضرری به این خاصیت آن ها نمی‌زند.

ادامه بحث درمان با آب آسمان

اسلام روش های خاص خود را درباره مسئله آب درمانی دارد. علاوه بر اصل آب درمانی که معلوم شد منشا آن اسلام است، اسلام روش های دیگری در آب درمانی دارد که در هیچ طب دیگری سابقه ندارد. یکی درمان با آب آسمان است. خداوند درباره آب آسمان می‌فرماید:

﴿وَ نَزَّلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً مُبارَکا﴾[3] یعنی و از آسمان آب مبارکی نازل کردیم.

قرآن مبالغه نمی‌کند. زمانیکه چیزی را به عنوان مبارک معرفی می‌کند واقعا اثر خوبی دارد. اثراتی مانند زیاد کردن و رشد و نمو و سلامتی.

از این آیه استفاده می‌شود که آب باران با آب های دیگر تفاوت دارد و آب باران است که مبارک است.

در آیه ای دیگر می‌فرماید:

﴿ وَ یُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بهِ وَ یُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ ﴾[4]

یعنی برای شما از آسمان آبی نازل کردیم تا با آن شما را تطهیر کند و از شما آسیب شیطان را می‌برد

در روایت آمده است:

اشْرَبُوا مَاءَ السَّمَاءِ فَإِنَّهُ یُطَهِّرُ الْبَدَنَ وَ یَدْفَعُ الْأَسْقَامَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ یُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ‌ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ‌ بهِ وَ یُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَ لِیَرْبطَ عَلی‌ قُلُوبکُمْ وَ یُثَبِّتَ بهِ الْأَقْدامَ[5]

یعنی آب آسمان بنوشید زیرا بدن را پاک سازی می‌کند و بیماری ها را دفع می‌کند.

معلوم است که مراد از بدن، باطن بدن است. زیرا می‌فرماید بنوشید. درون بدن از آلایندگی ها و از نجاسات و از چیزهایی که به بدن آسیب می‌رساند پاک می‌شود.

روایت تصریح به درمان و پیشگیری تصریح دارد.

در روایت دیگر پیامبر(ص) می‌فرماید:

عَلَّمَنِی‌ جَبْرَئِیلُ‌ دَوَاءً لَا أَحْتَاجُ مَعَهُ إِلَی دَوَاءٍ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا ذَلِکَ الدَّوَاءُ قَالَ یُؤْخَذُ مَاءُ الْمَطَرِ قَبْلَ أَنْ یَنْزلَ إِلَی الْأَرْضِ ثُمَّ یَجْعَلُ فِی إِنَاءٍ نَظِیفٍ وَ یَقْرَأُ عَلَیْهِ الْحَمْدَ إِلَی آخِرِهَا سَبْعِینَ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَیْنِ سَبْعِینَ مَرَّةً ثُمَّ یَشْرَبُ مِنْهُ قَدَحاً بالْغَدَاةِ وَ قَدَحاً بالْعَشیِّ فَوَ الَّذی بَعَثَنِی بالْحَقِّ لَیَنْزعَنَّ اللَّهُ بذَلِکَ الدَّاءَ مِنْ بَدَنِهِ وَ عِظَامِهِ وَ مِخَخَتِهِ وَ عُرُوقِهِ[6]

یعنی جبرئیل دوائی به من آموخت که با آن به داروی دیگری احتیاج ندارم عرض شد آن دارو چیست؟ فرمود آب باران را قبل از اینکه به زمین برسد بگیرید سپس در ظرف تمییز قرار داده می‌شود و بر آن حمد هفتاد مرتبه و توحید و معوذتین هفتاد مرتبه خوانده می‌شود و از آن یک لیوان در صبح و یک لیوان در شب بنوشد. قسم به کسی که من را به حق مبعوث کرد، خداوند بیماری را به وسیله این دارو از بدن و استخوان ها و مغز و رگ ها خارج می‌کند.

این روایت صراحت دارد به اینکه آب آسمان دارو است. مطلق آب باران چنین خصوصیتی دارد و اختصاص به آب نیسان ندارد.

خصوصیت طب اسلامی این است که منشا آن ائمه و پیامبر است. پیامبری که درباره او چنین آمده است:

﴿وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوی‌ إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحی‌﴾[7] چیزی از خود نمی‌گوید و همه آنچه می‌گوید وحی است.

آب باران عوامل بیماری و خود بیماری را از بدن خارج می‌کند. عمل پاکسازی را انجام می‌دهد. یکی از خطوط کلی درمان که در ابتدای کتاب بحث کردیم پاکسازی بدن است. یکی از عوامل پاکسازی بدن آب باران است.

خوب است این دارو در صبح و شب به مدت چهار روز مصرف شود.

باید در نظر گرفته شود که آب باران نباید کثیف باشد یعنی مثلا به همراه دوده نباشد. چون فرموده آب باران و نفرموده آب دود آلود. روایات می‌فرماید آب باران خوب است چون صاف و گوارا و شفاف و شیرین است.

خصوصیت آب باران این است که «نیتروژینه» است. نیتروژن در طبقات بالای آسمان قرار دارد و این نیتروژن در قطره های باران حل می‌شود. و آب باران پر از نیتروژن و ازد است و نیتروژن برای رشد بدن انسان و گیاهان بسیار موثر است. ترکیب اصلی سلول علاوه اکسیژن و هیدروژن نیازمند نیتروژن هم هست. نیتروژن از ترکیبات اصلی پروتئین است. پس آب باران کمبود نیتروژن را جبران می‌کند بنابراین آب باران امتیازی نسبت به دیگر آب ها دارد.

رطوبت منشا بیماری است اما اگر شخص صفراوی است و بدن او خشک است آب درمانی برای او حیاتی است.

ما وجود بیمارستان را رد می‌کنیم اما اگر بخواهیم بیمارستان اسلامی تاسیس کنیم آب بیماران باید آب باران باشد.

روایت دیگری را راوندی از پیامبر(ص) نقل می‌کند:

أَ لَا أُعَلِّمُکُمْ بدَوَاءٍ عَلَّمَنِی جَبْرَئِیلُ ع مَا لَا تَحْتَاجُونَ مَعَهُ إِلَی‌ طَبیبٍ‌ وَ دَوَاءٍ قَالُوا بَلَی یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ مَنْ یَأْخُذُ مَاءَ الْمَطَرِ وَ یَقْرَأُ عَلَیْهِ فَاتِحَةَ الْکِتَاب سَبْعِینَ مَرَّةً وَ قُلْ أَعُوذُ برَبِّ الْفَلَقِ سَبْعِینَ مَرَّةً وَ قُلْ أَعُوذُ برَبِّ النَّاس سَبْعِینَ مَرَّةً وَ یُصَلِّی عَلَی النَّبیِّ وَ آلِهِ سَبْعِینَ مَرَّةً وَ یُسَبِّحُ سَبْعِینَ مَرَّةً وَ یَشْرَبُ مِنْ ذَلِکَ الْمَاءِ غُدْوَةً وَ عَشیَّةً سَبْعَةَ أَیَّامٍ مُتَوَالِیَاتٍ الْخَبَرَ بتَمَامِه[8]

آیا دوائی که جبرئیل به من آموخت را به شما نیاموزم؟ با این دارو نیازمند دارو و طبیب نخواهید بود. عرض کردند بله فرمود کسی که آب باران بگیرد و و بر آن سوره های حمد و توحید و فلق و ناس و صلوات و سبحان الله هر کدام هفتاد مرتبه بخواند و از آن هفت روز متوالی صبح و شب بنوشد.

در این روایت زمان مصرف معین کرده است. افرادی که بیمار هستند یک هفته بخورند خوب می‌شوند.

این روایت و روایت قبل تفاوت هایی با هم دارند و دو روایت محسوب می‌شوند.

مراد از تسبیح در این روایت مطلق تسبیح است و حداقل آن سبحان الله است.

اگر کسی هر روز بتواند آب باران بنوشد خوب است. و آیه قرآن به این مطلب دلالت دارد که هر چه بیشتر از این آب استفاده بشود برکت آن بیشتر است.

آیا خود بیمار اذکار را به آب باید بخواند؟

از روایت اول که فرموده یقرء علیه(به صیغه مجهول) یعنی خوانده بشود معلوم می‌شود که غیر بیمار هم می‌تواند اذکار را به آب بخواند اما از روایت دوم که می‌فرماید یقرء (به صیغه معلوم) یعنی بخواند معلوم می‌شود که خود فردی که می‌خواهد آب را مصرف کند باید اذکار را بخواند.

درمان با آب نیسان

آیات و روایات بر این مطلب دلالت دارند که آب باران و آب آسمان درمان است. اما آیا آب نیسان خصوصیتی دارد یا نه؟ معلوم است که آب باران مختلف است. گاهی آب باران رحمت و گاهی انتقام است. بارانی که سیل می‌شود برکت نیست بلکه انتقام است. قرآن می‌فرماید:

﴿وَ أَمْطَرْنا عَلَیْهِمْ مَطَراً فَساءَ مَطَرُ الْمُنْذَرین‌﴾[9] یعنی بر آن ها باران باریدیم و چه قدر بد است باران کسی که انذار شده اند.

بنابراین باران مضر و سوء هم داریم. بارانی می‌آید در غیر فصل مناسب خود. مثلا الان گندم ها خشک شده است و موقع درو کردن آن ها است ولی باران می‌آید.

خود گرما و سرما یک خوب و یک روز بد است. روایات می‌فرماید سرما، در اول فصل سرما بد و آخر فصل سرما خوب است. سرما در اول فصل برگ ریز است و بد است و همین سرما در آخر فصل سبب رویش برگ می‌شود و خوب است. باران هم همین شکل است. مگر اینکه احتمال بدهیم خود باران خوب است اما سرمایی که همراه آن است بد است.

روایتی داریم می‌فرماید:

تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِی‌ أَوَّلِهِ‌ وَ تَلَقَّوْهُ فِی آخِرِهِ فَإِنَّهُ یَفْعَلُ فِی الْأَبْدَانِ کَفِعْلِهِ فِی الْأَشْجَارِ أَوَّلُهُ یُحْرِقُ وَ آخِرُهُ یُورِق[10]

یعنی از سرما در اول سرما بپرهیزید و به پیشواز آن در آخر فصل بروید زیرا در بدن همان کاری می‌کند که در درختان می‌کند. در اول فصل درختان را می‌سوزاند و در آخر فصل سبب رویش برگ می‌شود.

می‌توانیم باران را به سرما قیاس کنیم؟ نه، چون قیاس پذیرفته نیست. اما باران بهاری یقینا مفید و بهتر از باران های دیگر است. می‌بینیم در بهار بارانی می‌آید و گیاهان دو برابر می‌شوند. باران پاییز مفید است اما به اندازه باران بهاری اثر ندارد. امکان دارد چون مقارن آن یعنی هوای بهار در آن اثر می‌کند یعنی هوای بهاری و آب باران با هم چنین اثری برای گیاهان دارند ولی آب

نگه داری آب باران مشکلی ندارد و در ظرف شیشه ای چندین سال می‌ماند.

سوال: عفونت ریه کودکی به خون او رسیده است درمان آن چیست؟

جواب: عفونت ریه کودکی وارد خون او شده است. بهترین درمان عفونت عسل است. آب عسل به او بدهند. عسل اگر سالم و خوب باشد آنتی باکتریال است. قوی ترین میکروب کش جهان عسل است. بعد از سه هزار سال عسل در اهرام مصر پیدا کردند که هیچ تغییری نکرده بوده است. بهتر از عسل داروی جامع امام رضا با آب عسل است که امتحان شده است. شخصی آمد بعد از ده سال بیماری خوب شد و آمد و تشکر کرد.

قانون کلی این است که هر چیزی که مفید باشد و تقویت کننده بدن باشد اگر به آن جامع اضافه کنید اثر آن ده برابر می‌شود. بحثی خواهیم کرد که جامع اختصاصی به موارد ذکر شده در روایات ندارد چون ائمه در جواب مردم مواردی را ذکر کرده اند و اگر بیشتر سوال می‌شد بقیه موارد هم ذکر می‌فرمودند.

مقدار آب عسل در افراد فرق می‌کند در افراد بزرگ شاید یک لیوان و در کودکان یک استکان هم کافی است.

درمان دیگر آن داروی جامع با آب رازیانه گرم رازیانه باید جوشیده بشود در حد پخت و آب آن صاف بشود و جامع را با آن قورت بدهید می‌شود هم جامع را در آب رازیانه حل کرد. آب رازیانه تند است.

سوال: شخصی یک سال و نیم مبتلا به اسهال است و جامع با آب مورد خورده و درمان نشده است. درمان چیست؟

جواب: بهترین درمان آن همین جامع با آب مورد است. اگر جواب نداد مورد آن را زیاد کند. روش دیگر در درمان اسهال قلوه پی را به روش مخصوص آب کنند یعنی قلوه پی با سنگ داغ آب بشود و در ظرفی به همراه از طرف دیگر برنج پخته بشود و با ریختن روغن قلوه پی روی آن مصرف بشوند. روش دیگری دارد و آن شستن و کوبیدن و پختن برنج به همراه ریختن روغن قلوه پی روی آن و مصرف آن است.

پودر سنجد و سماغ و هسته انار و خود انار نیز اگر مصرف شود یبوست می‌آورد.

سوال: جنین در درون رحم از مدفوع خود تغذیه کرده است و به او جنون دست داده است. درمان آن چیست؟

جواب: بهترین درمان آن ریختن روغن بنفشه پایه کنجد درون بینی کودک به صورت مرتب است. قدری که بزرگ شد داروهای شافیه و جامع و پیامبر و عقل استفاده کند انشاءالله مفید خواهد بود.

سوال: درمان سرطان کبد چیست؟

جواب: درمان سرطان کبد مانند درمان کل سرطان ها استفاده از داروی ثفا و سنای مکی و داروی پیامبر است. و در روایتی هم داریم که از شیر انجیر روی شکم بمالید

سوال: درمان کیست کلیه چیست؟

جواب: درمان کیست کلیه مصرف تباشیر با آب سداب یا با آب ترب است.

سوال: برای دردهای بعد از سزارین چه توصیه ای می‌فرمایید؟

جواب: برای درد بعد از سزارین اگر زخم های ظاهری مشکل دارد باید جامع با آب عسل بمالد و اگر زخم های داخلی مشکل دارد جامع با آب عسل بنوشند.

مسکن در طب اسلامی وارد نشده است اما دعاهایی وجود دارد. مانند این روایت:

أَیُّهَا الْوَجَعُ اسْکُنْ‌ بسَکِینَةِ اللَّهِ‌ وَ قِرْ بوَقَارِ اللَّهِ وَ انْحَجِزْ بحَاجِز اللَّه[11]

منبع مطلب : www.eshia.ir

مدیر محترم سایت www.eshia.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب