توجه : تمامی مطالب این سایت از طریق ربات جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط آیدی موجود در بخش تماس با ما، به ما اطلاع داده تا مطلب حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی

سوپ سبزیجات رژیمی

سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات

سوپ یکی از غذاهای ساده و مفیدی است که زود هضم و سلامت برای بدن می باشد. بسیار یاز افراد سوپ را به عنوان پیش غذا استفاده می کنند ولی این را باید بدانید که سوپ به عنوان یک واحد غذایی به شما می رود و پر از ویتامین ها برای بدن می باشد. مصرف سوپ سبزیجات رژیمی به‌عنوان میان وعده، از آن جهت اهمیت دارد که این غذا کالری بسیار کمی دارد و به همین دلیل نه‌تنها حجم معده را پر می کند بلکه کمک می‌کند یک میان وعده سالم میل نمایید. کسانی که قصد دارند وزنشان کاهش یابد این غذا بهترین گزینه برای چربی سوزی و همچنین رساندن انرژی به بدن می باشد.

شما می توانید سوپ سبزیجات را به همراه آب مرغ یا ماهیچه درست کنید که بسیار مغزی می باشد. سوپ بدون گوشت هم برای قرار دادن در رزیم لاغری گزینهی مناسبی است. سبزیجاتی هستند که حاوی ویتامین ها و مواد مغذی زیادی می باشند از جمله کرفس به دلیل بالا بودن فیبر برای گوترش بسیار مفید است. همچنین کرفس حاوی مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز است.

طرز تهیه سوپ سبزیجات بدون مرغ

برای تهیه سوپ سبزیجات رژیمی بدون گوشت می توان از انواع سبزیجات و آب گوجه فرنگی استفاده کنید.

مواد لازم

یک عدد کلم برگ کوچک
۲ عدد پیاز
یک عدد ساقه کرفس
دو عدد فلفل سبز
۲ تا ۳ عدد گوجه فرنگی
یک عدد هویج
دو حبه سیر
۱/۲ پیمانه جعفری خرد شده
نصف پیمانه سبزی خشک شامل نعناع، برگ کرفس و گشنیز
نمک و فلفل به میزان لازم
ابتدا باید سبزیجات را خوب بشویید و آنها را نگینی خرد کنید. حالا این مواد را درون قابلمه بزرگ بریزید و آب درون قابلمه بریزید به اندازه ای که روی سبزیجات را بپوشاند. شعله را روی کم تنظیم کنید تا مواد به آرامی پخته شوند. پس از آنکه تمامی سبزیجات نرم و پخته شد سبزیجات خشک به همراه نمک را به آن اضافه کنید. شما می توانید مواد را با گوشت کوب برقی میکس کنید و یا به همین صورت میل کنید.

سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات

طرز تهیه سوپ رژیمی مرغ

شما برای درست کردن این سوپ خوشمزه نیاز به موادی دارید که در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد.

مواد لازم

۱ عدد هویج متوسط تا بزرگ
نصف پیمانه پیازچه
۱ پیمانه فلفل سبز
۳ پیمانه گوجه فرنگی
۱ پیمانه کرفس
۱ پیمانه قارچ
نصف پیمانه نخودفرنگی
۱ پیمانه مرغ پخته شده
۲ قاشق غذاخوری آرد
۵۰ سی سی آب مرغ
نمک، فلفل و دارچین به مقدار لازم
ابتدا هویج، پیازچه، فلفل سبز، گوجه فرنگی و کرفس را خرد کرده و به همراه نخود فرنگی درون ماهیتابه ریخته و با کمی روغن زیتون آن‌ها را تفت دهید. پس از آنکه سبزیجات نرم شد آب مرغ را درون یک قابلمه ریخته و بگذارید تا جوش بیاید. سپس سبزیجات را همراه با آرد مخلوط کنید و درون آب مرغ بریزید و روی دمای کم گذاشته تا کاملا پخته شود. مرغ پخته شده را که قبلا از آب مرغ جدا کرده اید را ریش ریش کرده و به آن نمک و فلفل اضافه کنید و به مواد بیفزایید. بعد از یه ربع غذای شما آماده می شود.

کسانی که قصد دارند وزنشان پایین بیاید این سوپ را به عنوان وعده ی اصلی میل کنند.

تنها با خوردن غذا های رزیمی وزن کاهش نمی یاد این کارها در کنار ورزش کردن موثر خواهد بود. امیدواریم که برای سلامت خود بیشتر وقت بگذارید و غذا های سالم مصرف کنید.

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب