تولید کنندگان چگونه محصولات خود را به دست مشتریان می رسانند را از سایت هاب گرام دریافت کنید.
کالای خود را چگونه به دست مشتری می رسانید!؟...
گاهی تولید کننده ها ترجیح می دهند از عاملان فروش خود به جای واسطه ها استفاده کنند. در این طریق ، تولید کننده ها محصولات را از طریق عاملین فروش خود که افرادی با تجربه هستند به دست مشتریان و گاهی خرده فروشها می رسانند.
سه) فروش مستقیم محصولات به خرده فروشان
گاهی شرکتها و تولید کننده ها ، محصولات خود را به خرده فروشها می فروشند تا آنها محصول را به دست مشتریان برسانند.
منبع مطلب : www.kazio.ir
مدیر محترم سایت www.kazio.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
چند اقدام برای شروع یک کسب و کار
پاسخ این است که مشتری یابی احتیاج به مقدمه سازی دارد و تبلیغات یکی از اصلی ترین مقدمه های مشتری یابی است. در بازار دنیای امروز، تبلیغات و نوآوری های آن به رکن اصلی کسب و کارها و تجارت ها بدل شده است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، از تبلیغات برای به انجام رساندن اهداف مختلف استفاده می شود و رسانه های مختلف مانند روزنامه ها و مجلات، رادیو و تلویزیون، شبکه های مجازی و... مانند یک واسطه وظیفه انتقال تبلیغات و به سرانجام رساندن اهداف صاحبان کالا و تولید کننده ها را بر عهده می گیرند. در ادامه مواردی که اهمیت تبلیغات را بهتر و بیشتر نشان می دهد را با هم می خوانیم.
۱. آگاهی دادن و معرفی محصول: وقتی محصولی جدید تولید و وارد بازار می شود، تبلیغات به عنوان ابزاری برای آگاهی دادن بیشتر درباره محصول به بازار عمل می کند. تبلیغات اغلب روی راه حلی که محصول در جواب یک مشکل رایج ارائه می کند، تمرکز می کنند. برای مثال تبلیغات برای درمان یک مشکل پوستی می تواند عکس های قبل و بعد از استفاده را نشان تا تاثیرات محصول را به خوبی ارائه دهد.
۲. اتفاقات فروش محصول: تبلیغات، راه مناسبی برای اطلاع رسانی درباره اتفاقات فروش محصول به بازار هستند. اتفاقات فروش محصول چیست؟ منظور اطلاع رسانی درباره زمان فروش های ویژه، فروش هایی با زمان محدود، ورود کالاهای جدید و ... است. معمولا فروشگاه های خرده فروشی، مغازه ها و بوتیک های محلی از این نوع تبلیغات استفاده می کنند. در بسیاری از موارد شرکت تولید کننده هزینه تبلیغات را با فروشگاه های زنجیره ای یا مغازه های خرده فروشی سهیم می شوند.
۳. تفکیک محصول از دیگر رقیبان تجاری: کسب و کارها و تجارت ها به طور مداوم از تبلیغات استفاده می کنند تا نشان دهند چگونه محصولات ، کالاها یا خدمات شان نسبت به محصولات رقیبان تجاری مشابه، مزایا و کیفیت و اثرگذاری بیشتری دارند. گاهی رقابت چنان زیاد است که ممکن است احساس کنید رقیبان تجاری تمام صفحات روزنامه ها یا آنتن های تلویزیونی را با تبلیغات خودشان پر کرده اند. این جاست که شما نیز به عنوان یک صاحب کالا یا خدمات باید محصولات و تولیدات تان را با تبلیغ در ذهن مشتریان برجسته و پررنگ کنید.
۴. پیشرفت ها و موفقیت های محصول: تبلیغات در جهت پیشرفت و ترقی محصول استفاده می شود. در سپتامبر سال ۲۰۰۳، مجله « عصر تبلیغات» یک داستان بلند از یک رقابت سرسختانه میان تولید کننده های صابون به چاپ رساند. داستان از این قرار است که در سال ۱۹۸۰ یکی از شرکت های تولید کننده صابون در رقابت تجاری با رقیبان خود توانست از طریق تبلیغات مناسب محصولات خود را به طور چشمگیری پیشرفت و ترقی دهد. این شرکت اولین صابون مایع دست شویی را به بازار معرفی کرد که مشکل ماسیدگی صابون های جامد به سینک های دست شویی را حل می کرد و در نهایت این محصول توسط یک برند ملی خریداری شد؛ فقط و فقط با معرفی و تبلیغ مناسب.
منبع مطلب : www.eghtesadonline.com
مدیر محترم سایت www.eghtesadonline.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
همه روش ها برای فروش هر محصولی که تولید میکنید!
همه روش های فروش محصول
شما با دانستن روش فروش محصول میتوانید به روشهای مختلفی کالاها و یا خدمات خود را بفروشید. در فروش و بازاریابی محصول هر چه گزینه ها و راه چاره های بیشتری داشته باشید، هر چه به احتمالات بیشتری بتوانید توجه کنید، با احتمال بیشتری میتوانید قدم اول را بردارید و به ثروت برسید. هر چه تکنیک های فروش ، راهکارهای فروش و استراتژی فروش بیشتری داشته باشید، با احتمال بیشتری میتوانید به هدفهای مالی خود نزدیک شوید.
فروش یکی از حوزه های مورد علاقه در تقریباً تمام سازمانهاست. اما هر سازمان، محصولات یا خدماتش را به نوعی میفروشد، به عبارت دیگر برای هر سازمانی نوعی از فروش مناسب است.
این نکته سادهای است که ضمن آگاهی همه از آن، بسیاری اوقات در عمل از آن غفلت میشود.
یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، این است که ما میخواهیم چطور بفروشیم؟ با بمباران تبلیغاتی؟ با ارائه خدمات خوب؟، با ارائه اطلاعات؟ یا با زنده کردن یک نیاز پنهان در مشتری؟ یا روشهای دیگر؟
برای هر نوع فروش، کارهایی لازم است که تمام آنها نیازمند برنامهریزی است، و مهمترین بعد آن برنامهریزی، تشخیص فرد مناسب، یا شخصههای مناسب برای فردی است که بتواند آن فروش را انجام دهد. در ادامه در مورد بیشتر نکاتی که توضیح داده میشود.
انواع روش های فروش محصول در ادامه آمدهاند:
فروش مستقیم
در روش فروش محصول مستقیم شما میتوانید محصولات خود را از طریق فروش رودررو به فروش برسانید. میتوانید مستقیماً به ادارات، دفاتر و خانه های مردم مراجعه کنید و کالای خود را به فروش برسانید.
روش فروش محصول فروش مستقیم عبارت است از اقدام به بازاریابی و فروش مستقیم محصول به مشتری در منزل، محل کار یا سایر مکانهای غیر فروشگاهی. در این سیستم، برای توزیع محصول نیازی به حضور واسطههای متعددی مثل مرکز توزیع منطقهای یا عمده فروشی نیست. در عوض، محصول یکراست از محل تولید برای شرکتهای فروش مستقیم، توزیعکنندگان، نمایندگان فروش یا مشتریان فرستاده میشود. محصولاتی که با این شیوه به فروش میرسند، اغلب اوقات در خرده فروشی ها یافت نمیشوند. به عبارت دیگر، خرید این قبیل محصولات فقط از طریق جستوجوی توزیعکنندگان یا نمایندگان فروش ممکن است.
اما توجه داشته باشید که فروش مستقیم را با بازاریابی مستقیم اشتباه نگیرید. فروش مستقیم ، نوعی روش فروش محصول است که در آن خود فروشنده بهطور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار میکند. این فروشنده مکان ثابتی برای فروش محصولات خود در نظر نگرفته است. بازاریابی مستقیم برای مشتریان بالقوه و بدون دخالت توزیعکنندگان یا سایر واسطهها انجام میشود.
انواع فروش مستقیم
صاحبان کسب و کارها به روشهای مختلفی میتوانند محصول یا خدماتشان را از طریق فروش مستقیم به مشتریان عرضه کنند.
روش فروش محصول فروش مستقیم تک سطحی به شکل فردبهفرد، مثلاً خانه به خانه یا معرفی حضوری محصول، صورت میگیرد. این نوع فروش بهوسیله اینترنت و کاتالوگ نیز امکانپذیر است. بهطورکلی، درآمد فروشندگان مستقیم تک سطحی فقط از طریق کمیسیون فروش حاصل میشود.
این نوع فروش در یک محیط جمعی صورت میگیرد. معمولاً توزیعکننده یا نمایندهی فروش در منزل خودش یا محل دیگری محصول یا خدمات موردنظر را به مهمانان معرفی میکند. گاهی اوقات، شرکتها محصول یا خدماتشان را به افرادی از یک کسبوکار خاص میفروشند. برای مثال، نماینده فروش نرمافزار املاک و مستغلات میتواند نرمافزار خاصی را در میان جمعی از دلالان معاملات ملکی به فروش برساند. در این روش، درآمد از طریق کمیسیون فروش یا گاهی از طریق کمیسیون معرفی نمایندگان جدید به شرکت حاصل میشود.
فروش در بازاریابی چند سطحی به روشهای مختلفی، ازجمله معرفی یک محصول به شکل فردبهفرد یا جمعی، صورت میگیرد. این نوع فروش از طریق فروشگاههای آنلاین و کاتالوگ نیز انجامپذیر است. درآمد بازاریابی چند سطحی از کمیسیون فروش و نیز کمیسیون فروشهای دیگری که توسط سایر شرکای کاریِ معرفیشده از سوی توزیعکننده انجام گرفتهاند، بهدست میآید. یعنی توزیعکننده نمایندهی جدیدی را جهت فروشندگی مستقیم به شرکت معرفی میکند و به ازای هر فروشی که این نماینده جدید داشته باشد، شخص معرف کمیسیون دریافت خواهد کرد.
گاهی فروش مستقیم را بازاریابی چند سطحی یا بازاریابی شبکهای نیز مینامند. بازاریابی چند سطحی و بازاریابی شبکهای از انواع فروش مستقیم به شمار میروند، اما توجه داشته باشید که تمامی سیستمهای فروش مستقیم شامل بازاریابی چند سطحی نمیشوند. برای مثال، درآمد نمایندهی فروش در روش بازاریابی تک سطحی فقط از طریق کمیسیون فروش محصولاتی است که خودش بهشخصه فروخته باشد.
فروش اینترنتی
فروش محصول به شیوه اینترنتی امروزه به یکی از دغدغههای اصلی صاحبان مشاغل تبدیلشده است. میتوانید برای خود یک سایت درست کنید و محصولات و خدمات خاصی را به مشتری خاصی بفروشید. با توجه به تغییرات و تحولاتی که در زمینه فروش و آگهی از طریق اینترنت در دست تهیه است، به زودی در موقعیتی قرار میگیرید که بتوانید کالاهای خود را به دیگران به خوبی معرفی کنید.
امروزه دامنهٔ فروش اینترنتی گسترده شده، تعداد زیادی از صاحبان مشاغل با انواع محصولات و خدمات با فروش اینترنتی سعی درگرفتن سهم بیشتر بازار و جذب مشتری دارند. در اینجا بهطور اختصار به آنها اشاره میکنیم.
چگونه محصولاتمان را آنلاین بفروشیم؟
برای فروش محصول در اینترنت راههای مختلفی وجود دارد. که دو مورد اصلی را در اینجا میگوییم:
بهترین راه برای فروش آنلاین محصول، راهاندازی فروشگاه اینترنتی شخصی است. با راهاندازی یک فروشگاه در اینترنت میتوانید برای محصولات خود یک کانال فروش ثابت داشته باشید. هر محصولی که میخواهید، با هر قیمتی را وارد کنید و همچنین با استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ فروش محصولات خود را افزایش دهید.
اگر قصد راهاندازی کردن فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود را ندارید، باز هم میتوانید با این روش فروش محصول از طریق اینترنت محصولات خود را به فروش برسانید. همکاری با فروشگاههای اینترنتی بزرگ مانند دیجی کالا و بامیلو که امروزه در ایران فعالیت میکنند، روش مناسبی برای وارد شدن به حوضه فروش آنلاین است. شما با ثبت درخواست در فروشگاهی چون دیجیکالا و بامیلو میتوانید، یک حساب فروشنده دریافت کنید و سپس محصولات خود را به آن اضافه کرده تا توسط فروشگاه مورد بررسی قرار گیرند. در صورتی که خدمات شما مورد تایید قرار گرفت، میتوانید همکاریای را با این فروشگاهها داشته باشید.
شاید شما هم اصطلاح آفیلیت مارکتینگ (Marketing Affiliate) یا بازاریابی پورسانتی و همکاری در فروش به گوشتان آشنا باشد.
مفهوم اصلی همکاری در فروش عبارت است از هرگونه فعالیتی که موجب تسهیل در فروش یک کالا یا خدمات شود. این کار اغلب توسط کسانی صورت میگیرد که خودشان تولیدکننده و یا صاحب محصول نیستند. وظیفه کسی که قصد همکاری در فروش را دارد؛ معرفی محصول، ویژگیها و کاربردهای آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کند.
همکاری در فروش روشهای گوناگون و متنوعی دارد، اما بهترین و پربازدهترین آن استفاده از اینترنت است. اینکه شما به عنوان یک معرف، محصول مورد نظر را به شیوههای درست تبلیغ کنید و بابت هر فروش که از سمت شما انجام بگیرد پورسانت و یا درصدی از فروش را دریافت کنید.
امروزه با افزایش تعداد کاربران رسانههای اجتماعی از جمله اینستاگرام در ایران، بسیاری از افراد سعی میکنند از این طریق محصولات خود را به فروش برسانند. پیش از فیلتر شدن تلگرام، این پیامرسان اجتماعی نیز همانند اینستاگرام کاربران فعال بسیاری داشت و فروشگاهها و یا افراد عادی محصولات خود در قالب کانالهای فروشگاهی به مردم عرضه میکردند.
معرفی کتاب هایی در زمینه فروش مستقیم
فروش شخصی یا Personal Selling
فروش شخصی یکی از قدیمیترین روش های فروش است که اتفاقاً در دنیای مدرن و با حضور ابزارهای متنوع ارتباطی و سیستمهای فرایند محور، همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است.
فروش شخصی بهترین نوع فروش است. در واقع از روزی که کارتان را شروع میکنید، این کار را انجام میدهید، شما کالا یا محصول خود را میفروشید. ایده های خود را میفروشید. هنر مدیریت و رهبری خود را میفروشید. توانمندی های خود را میفروشید. شما پیوسته در حال فروش هستید.
استفاده از فروش شخصی به معنای حذف سایر شیوههای بازاریابی یا شیوههای تبلیغات نیست. بلکه فروش شخصی هم یکی از ابزارهایی است که میتواند در کنار سایر ابزارها مورد استفاده و بهرهبرداری قرار بگیرد.
پخش عمده بوسیله توزیع کنندگان
میتوانید در بازارهایی که خودتان فعال نیستید، از توزیع کنندگان استفاده نمایید. میتوانید به این توزیع کنندگان انحصار کامل فروش در منطقه شان را بدهید یا ندهید. توزیع کنندگان بدون استثنا تجار مستقلی هستند که برای خود اسم و رسمی دارند. اغلب آنها برای خود نظراتی چگونه توزیع کردن کالاها دارند. استفاده از توزیعکننده ها به شما امکان میدهد که در سطح ملی و بینالمللی اقدام به فروش کنید.
یک توزیعکننده خوب میتواند باعث افزایش چشمگیر حجم فروش شود به شرط آنکه شما نحوه انتخاب یک توزیعکننده مناسب را بدانید.
شما برای فروش مستقیم به فروشگاه ها مشکلاتی را در پی خواهید داشت. اول اینکه این کار به شدت زمانبر است. دوم اینکه یک فروشگاه در سطح متوسط (به خصوص فروشگاههایی که توسط صاحبان آن اداره میشوند و بخشی از فروشگاههای زنجیرهای نیستند) چندان علاقهای به این امر ندارند که با شمار زیادی از تولیدکنندگان تجارت داشته باشند. آنها ترجیح میدهند با توزیعکنندگان در ارتباط باشند؛ چرا که در این گونه تجارت همه کارها یک بار انجام میشود: یک کاتالوگ، یک فاکتور فروش، و یک چک پرداخت. آنها مایل نیستند با افراد زیادی در تماس باشند و با تعداد زیادی از فروشندگان تجارت کنند.
بنابراین، انتخاب یک توزیعکننده احتمالاً امری اجتنابناپذیر است.
برای یافتن بهترین توزیعکننده برای محصولات خود باید خودتان را جای او بگذارید و به این سؤالات پاسخ دهید:
• از این محصول چقدر سود عاید خواهد شد- هم در واحد و هم در مجموع؟
• آیا ما از این محصول در مقایسه با محصول مشابه سود بیشتری بدست خواهیم آورد؟
• آیا فعالیت بازاریابی تولیدکننده به فروش محصول کمک خواهد کرد؟
• سطح انبارش محصول تا چه میزان باید باشد؟
• انبارش و نگهداری این محصول تا چه میزان بر هزینه توزیع اثر خواهد گذاشت؟
• آیا مشتریان خواستار چنین محصولی هستند؟ آیا این محصول نیاز فروشندگان خرد را برآورده میکند؟
• آیا این تولیدکننده محصولات دیگری برای فروش نیز دارد؟ یا احتمالاً محصولات دیگری که ما توان فروش آن را داشته باشیم؟
مهم این است که به این موضوع توجه کنید که توزیعکنندهها محصول شما را با معیارهایی کاملاً متفاوت از مشتری نهایی ارزیابی میکنند. هیچ تفاوتی ندارد که محصول شما تا چه حد جذاب یا نوآورانه باشد، در هر صورت اگر کار کردن با شرکت شما سخت باشد و از آن مهمتر توزیعکننده نتواند سود ببرد، از شما خرید نخواهد کرد. آخرین نکته اینکه در این باره خوب فکر کنید که چرا تمام سعی خود را میکنید که محصول خود را به فروشندگان خرد بفروشید. بیشتر محصولاتی که برای توزیعکنندهها جذاب هستند، فروششان به فروشندگان خرد بسیار آسان است؛ دلیل اینکه شما به سراغ توزیعکنندهها میروید این است که حجم فروش خود را گسترش دهید.
بنابراین اگر نمیتوانید تعداد زیادی از فروشندگان خرد را به خرید محصول خود ترغیب نمایید، در اینصورت احتمال دارد که هنوز آماده عرضه محصول خود از طریق توزیعکننده نباشید. قبل از هر کار، این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.
فروش محصول بوسیله خرده فروشی
در راهکارهای فروش محصول، روش دیگر برای فروش محصول از طریق خرده فروشی است. خرده فروشی به معنای فروش کالا به کاربران نهایی، نه برای فروش مجدد، بلکه برای استفاده و مصرف توسط خریدار است. خرده فروشی شامل فروش مستقیم از یک نقطهی خرید به یک مشتری است که قصد استفاده از محصول را دارد. نقطهی خرید میتواند یک فروشگاه خرده فروشی، یک فروشگاه اینترنتی، یک کاتالوگ یا حتی یک تلفن همراه باشد. تولیدکنندگان مقادیر بالایی از محصولات را به خرده فروشان میفروشند و خرده فروشان تلاش میکنند تا این مقادیر را به مشتریان خود عرضه کنند.
میتوانید از فروشگاه های خود کالاهایتان را به فروش برسانید. میتوانید به خرده فروشها بفروشید تا آنها کالای شما را به مردم بفروشند. میلیون ها قلم کالا از طریق عمده فروش ها و خرده فروشها به فروش میروند. این احتمالاً بیشترین فروشی است که در دنیا صورت میگیرد.
تفاوت بین خرده فروشی و عمدهفروشی
تفاوت عمده بین عمدهفروشی و خرده فروشی در قیمت است. قیمت خرده فروشی معمولاً بیشتر از قیمت عمده آن است. دلیل این مسئلهاین است که هزینهی افزودهی فروش کالا به کاربران نهایی که شامل نیروی انسانی، اجاره و تبلیغات است، در قیمتگذاری کالا در نظر گرفته میشود. در حالی که عمدهفروش با چنین هزینههایی سروکار ندارد و این امکان برای او فراهم است که کالاها را به قیمت پایینتری بفروشد.
بخوانید: خرید و فروش B2B چیست؟
خرید و فروش B2C چیست؟
روزنامهها
میتوانید از طریق روزنامه کالای خود را به فروش برسانید. هدف از آگهی دادن به روزنامه ها، کمک سریع به فروش است و باید منافعی به دست میدهد که به مراتب از هزینه آگهی های تجاری بیشتر باشد. هدف از دادن آگهی تجارتی به روزنامه ها این است که خریداران را به تصمیمگیری فوری تشویق کنید.
فروش همایشی
میتوانید با درج آگهی مشتریان بالقوه علاقهمند به کالا یا محصول خود را به جلسهای برای ارائه محصول دعوت کنید. در جریان ارائه میتوانید کالای خود را به خوبی ارائه دهید و به آنها بگویید چرا فکر میکنید این یک کالای ایده آل برای آنهاست.
فروش در مهمانی ها
میتوانید در منزل خود یا دوستانتان، از بستگان و آشنایان و دوستان دعوت کنید تا برای مشاهده کالای مورد نظر شما و یا خرید آن اجتماع کنند. بسیاری از اقلام آرایش یا لباس را میتوان به این شکل فروخت. و این مدل در بازاریابی شبکه بسیار استفاده میشود.
سازمانهای دولتی
بسیاری از سازمانها و نهادهای دولتی در سطح کشور، استانها یا شهرستانها ممکن است خریدار محصولات و یا خدمات شما باشند. توجه داشته باشید که در اغلب کشورها دولتها بزرگترین مصرفکننده میباشند.
فروشگاه های زنجیرهای
فروشگاه های زنجیرهای که در اغلب نقاط کشور فروشگاه و شعبه دارند، مکان مناسبی برای خرید کالاهای شما هستند. مجبور نیستید که کالای خود را به تک تک مسئولان این فروشگاه ها بفروشید. کافی است با مسئول خرید یا مدیر خرید این مجموعه ها صحبت کنید و کالایتان را به فروش برسانید. این کالای فروش رفته در تمام فروشگاه های زنجیرهای موسسه مزبور توزیع میشود.
استفاده تبلیغاتی
ممکن است بتوانید کالای خود را به مؤسسات دیگری بفروشید، تا آنها از این کالای شما به منظور تبلیغ خود استفاده کنند. به این شکل که روی آن اسم و مارک تجارتی خود را بنویسید و آن را در اختیار مشتریانی که از آنها خرید میکنند، بگذارید.
نمایندگی
میتوانید از طریق نمایندگی مبالغ قابل توجهی به فروش برسانید. فروشگاه هایی که به نمایندگی از یک موسسه فروش میکنند، سالانه میلیون ها تومان به دست میآورند. موفقیت در روش نمایندگی تضمین شده است و همه میتوانند از این سیستم استفاده کنند.
آشنایی با اصول فروش و بازاریابی محصول در مجله کسب و کار عمدکس
منبع: مدیر فروش
منبع مطلب : omdex.ir
مدیر محترم سایت omdex.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
جواب کاربران در نظرات پایین سایت
مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.