خوردن پوست مرغ بد است یا خوب؟

خوردن پوست مرغ بد است یا خوب؟



اگر مرغ دوست دارید، باید بدانید که خوردن آن با پوست می تواند اثرات مثبت خاصی داشته باشد. اما راه سالم برای تهیه آن چیست؟ آیا خوردن مرغ با پوست خوب است؟ این مقاله به این پرسش پاسخ میدهد.

زمانی که هدف بهبود سلامتی بدن باشد، خوردن مرغ با پوست ممکن است مناسب ترین راه نباشد و این به خاطر این است که این قسمت از مرغ دارای چگالی انرژی بالایی است که می تواند بر افزایش توده چربی تأثیر بگذارد. در هر صورت، اینها لیپیدهای با کیفیت هستند، به شرطی که تحت حرارت بالا قرار نگیرند.

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که مرغ یکی از پرمصرف ترین گوشت ها است. به دلیل قیمت پایین آن مقرون به صرفه است و در سطح آشپزی تطبیق پذیری بالایی دارد (دستورهای غذایی زیادی با مرغ وجود دارد). این می تواند پروتئین های باکیفیت زیادی را فراهم کند.

ارزش غذایی پوست مرغ

پوست مرغ از ۳۲ درصد چربی تشکیل شده است. این باعث می شود که چگالی انرژی آن بالا باشد، که می تواند پیروی از دستورالعمل های کم کالری را دشوار کند.

حالا این به این معنی نیست که پوست مرغ بد است. این ماده غذایی است که لیپیدهای با کیفیت خوب را فراهم می کند، اگرچه از نوع اشباع شده است.

بر اساس آخرین شواهد، رابطه بین مصرف این مواد مغذی و خطرات قلبی عروقی چیزی است که در حال حاضر مورد تردید است. تنها چربی هایی که مضر در نظر گرفته می شوند، نوع ترانس هستند.

این عناصر آخر نشان داده شده است که سطوح التهاب و اکسیداسیون را در محیط داخلی افزایش می دهند و باعث ایجاد آسیب شناسی های مزمن می شوند. بنابراین، باید از آنها اجتناب شود، سعی کنید محصولاتی با منشاء فرآوری شده مصرف نکنید یا لیپیدها را در معرض پخت و پز بسیار تهاجمی قرار دهید.

هم غذاهای فوق فرآوری شده و هم غذاهای سرخ شده ظاهر چربی های ترانس را در غذا تشویق می کنند.
مرغ سرخ شده بدون پوست سالم تر است.
سرخ کردن مرغ با پوست باعث ایجاد چربی های ترانس می شود که برای سلامتی مضر هستند.

خوردن پوست مرغ بد است یا خوب؟خوردن پوست مرغ بد است یا خوب؟

فواید پوست مرغ

اگرچه پوست مرغ ارزش انرژی محصول نهایی را افزایش می دهد، اما می تواند مزایای سلامتی خاصی را ایجاد کند. لازم به ذکر است که باعث کاهش اشتها و باعث احساس سیری بیشتر می شود.

گوشت مرغ همیشه قادر به تامین پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی بالا خواهد بود. این عناصر برای حفظ سلامت عضلات ضروری هستند. آنها به جلوگیری از ایجاد آسیب شناسی های پیچیده مانند سارکوپنی کمک می کنند و در هنگام ورزش منظم باعث افزایش توده بدون چربی می شوند.

از سوی دیگر، استفاده از مرغ با پوست در فرآیندهای مختلف پخت و پز می تواند نیاز به استفاده از روغن را کاهش دهد، زیرا در حال حاضر یک محیط چرب وجود دارد. در نهایت محتوای چربی متعادل می شود و اگر مرغ مرغوب باشد نسبت خوبی از امگا ۳ و امگا ۶ تامین می شود.تغذیه مرغ بر کیفیت غذایی آن تاثیر می گذارد.

توجه به این نکته ضروری است که نوع خوراک مرغ بر کیفیت اسیدهای چرب آن تأثیر می گذارد. هنگامی که حیوانات در آزادی زندگی می کنند و از محصولات طبیعی تغذیه می کنند، امگا ۳ بیشتر و امگا ۶ کمتری در داخل خود متمرکز می شوند. بر اساس مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شده است، حفظ این رابطه برای تثبیت وضعیت خوب سلامتی مرتبط است.

با این حال، معمولاً جوجه‌های با قیمت پایین‌تر از طریق خوراک پروار شده و با فضای کمی برای فعالیت بدنی پرورش داده می‌شوند. این نه تنها بر ویژگی های ارگانولپتیکی آن تأثیر منفی می گذارد، بلکه بر ارزش غذایی آن نیز تأثیر می گذارد.

به همین دلیل، همیشه ترجیح داده می شود که انواع ارگانیک یا آزاد را انتخاب کنید. قیمتش بالاتره ولی کیفیتش هم.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه عصاره گوشت را بگیریم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

خوردن مرغ با پوست بد نیست

خوردن مرغ با پوست به خودی خود ناسالم تلقی نمی شود. البته تضمین تعادل در سطح انرژی در الگوی غذایی ضروری خواهد بود. در غیر این صورت، چربی های موجود در محصول باعث افزایش بافت چربی زیر پوستی ما می شود.

وجود گوشت در رژیم غذایی برای تامین نیاز روزانه بسیاری از مواد مغذی ضروری ضروری است. ما فقط در مورد پروتئین صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد آهن و ویتامین B12 نیز صحبت می کنیم.

بنابراین این ایده رایج که خوردن مرغ با پوست سالم تر است، به طور کامل تایید یا رد نمی شود. بیشتر از همه به روش پختی که استفاده می کنیم بستگی دارد. و البته اثرات آن به بقیه غذاهایی که در بشقاب می‌خوریم و به الگوی کلی رژیم غذایی نیز بستگی دارد.

Rate this post

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب