برگ پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی



برگ پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را از سایت هاب گرام دریافت کنید.

دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد بصورت اینترنتی

دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد بصورت اینترنتی

بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری می‌توانند با مراجعه به شعبه سازمان تامین اجتماعی مربوطه و با ارائه درخواست رمز اینترنتی، نسبت به دریافت فیش حق بیمه و پرداخت آن بصورت غیرحضوری (اینترنتی) اقدام نمایند که از مزایای آن می‌توان به صرفه جویی در وقت، هزینه‌های ایاب ذهاب و همچنین دسترسی آسان بیمه شدگان فارغ از زمان و مکان جهت پرداخت حق بیمه اشاره کرد.

با گسترش خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی امکان دریافت رمز اینترنتی بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها فراهم شده است. برای این منظور می‌توانید با ورود به سامانه به آدرس https://samt.tamin.ir ابتدا راهنمای ثبت نام را مطالعه نموده و سپس ثبت نام نمایید و پس از ایجاد نام کاربری و رمز عبور(کد ملی) نسبت به دریافت برگ پرداخت اقدام نمایید.

 ابتدا با ورود به سامانه صدور برگ پرداخت غیرحضوری به آدرس https://samt.tamin.ir صفحه زیر نمایش

داده می‌شود:

کد ملی بیمه شده و رمز اینترنتی را وارد نمایید.

در صورتیکه صفحه تغییر رمز را مشاهده می‌کنید:

mashaghel-bime1-way2pay-94-01-24۱) در سطر اول، رمز اینترنتی چاپ شده را وارد نمایید.

۲) در سطر دوم، رمز دلخواه را وارد نمایید. (می توان از عدد و یا ترکیبی از حروف و عدد استفاده نمود.)

۳) در سطر سوم، رمز دلخواه را مجددا تکرار نمایید و بر روی گزینه «تغییر کلمه عبور» کلیک نمایید.

پس از ورود به سامانه، از منوی «عملیات بیمه شدگان خاص» بر روی گزینه «درخواست برگ پرداخت» کلیک نمایید. (مطابق شکل زیر)

در صفحه نمایش داده شده (شکل زیر)، مدت پرداخت را مشخص نموده و بر روی گزینه «ثبت درخواست» کلیک نمایید:

منظور از مدت پرداخت؛ تعداد ماه‌هایی است که برای پرداخت حق بیمه در نظر دارید. این مدت می‌تواند بین یک ماه تا اسفندماه سال جاری باشد. بعنوان مثال اگر حق بیمه خود را تا شهریورماه پرداخت کرده باشید، می‌توانید مدت ۶ ماه را انتخاب نمایید و یک برگ پرداخت شش ماهه برای ماههای ۷و۸و۹و۱۰و۱۱و۱۲ صادر خواهد شد ولی پرداخت آن می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ انجام پذیرد زیرا مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه حداکثر تا آخرین روز ۲ ماه بعد خواهد بود و در غیر این صورت قرارداد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه (اولین ماهی که حق بیمه آن پرداخت نشده است) لغو و ادامه بیمه موکول به تسلیم تقاضای جدید و موافقت سازمان و انعقاد قرارداد مجدد خواهد بود. برای درک بهتر موضوع به این مثال‌ها توجه فرمایید: (فرض بر اینکه حق بیمه شهریورماه پرداخت شده و ماه جاری، مهرماه باشد)

پس از وارد نمودن مدت پرداخت (ماه) و ثبت درخواست، برای دریافت فیش حق بیمه، از منوی «عملیات بیمه شدگان خاص» بر روی گزینه «دریافت برگ پرداخت» کلیک نمایید:

در صفحه نمایش داده شده (شکل زیر) به وضعیت درخواست توجه نمایید. پردازش درخواست شما معمولا چند دقیقه بطول می انجامد. زمانی که سامانه در حال پردازش درخواست شما می باشد، وضعیت درخواست «در حال بررسی» را نشان می دهد و پس از آن «صدور» و یا «عدم صدور» نمایش داده می شود.

زمانی که وضعیت درخواست به حالت «صدور» تغییر یافت، شناسه برگ پرداخت و مبلغ در لیست نمایش داده میشود، می‌توانید آن‌ها را یادداشت نموده و بصورت غیرحضوری (عابربانک، سایت بانک رفاه و ملت، تلفن همراه و ثابت) جهت پرداخت حق بیمه اقدام نمایید. البته می‌توانید بر روی علامت ذره بین (آخرین ستون: امکانات) کلیک نموده و نسخه چاپی فیش حق بیمه را پرینت گرفته و آن را پرداخت نمایید.

همچنین در صورتی که وضعیت درخواست«عدم صدور» باشد می توانید در ستون توضیحات، علت آن را مشاهده نمایید. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید تا زمانیکه فیش حق بیمه ی صادر شده، پرداخت نشده باشد، برگ پرداخت بعدی صادر نخواهد شد. با بستن مرورگر می‌توانید به کار خود پایان دهید.

منبع: امداد بیمه

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب