تولید محتوا برای محصولتولید محتوا برای محصول

در حال حاضر در دنیای مجازی هر کسب وکاری برای دیده شدن تقلای خود را به روش های مختلف نشان می دهد. البته به لطف وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام می توان خیال خیلی از صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ را بابت معرفی محصولات خود به مشتری واقعی راحت کرد. البته اینجا مسئله چگونگی معرفی محصول به مشتری اهمیت پیدا می کند؛ اینکه چطور و چگونه محتوایی برای محصول تولید کنیم که به درستی بتواند محصول را برای مشتری جذاب جلوه دهد و آن را در زمانی اندک به فروش برساند.

ایده هایی خلاقانه برای تولید محتوا محصول

همیشه برای معرفی و فروش محصول در فروشگاه های آنلاین باید ایده های جدید و خلاقانه را امتحان کرده و البته مراقب باشید که از تبلیغات خرابکارانه دوری کنید. یکی از روش های معرفی محصول تولید محتوا است که در ادامه ما ایده برای تولید محتوا و روش های جذابی را برای این کار پیش روی شما قرار می دهیم.

۱٫راهنمای استفاده از محصول

هر کسب و کار و تولید کننده ای محصول یا خدمت خاصی را برای فروش ارائه می دهد؛ بنابراین مهم ترین مسئله نحوه به کارگیری و استفاده از آن خدمت یا محصول است که می تواند محتوایی کاربردی و جذاب برای اشتراک گذاری در سایت و شبکه های اجتماعی باشد. که با طراحی سایت و ارتقاع دادن سطح کیفی کار در شبکه های اجتماعی نتایج باورنکردنی می توان گرفت.

۲٫ایده آموزش تعمیر محصول

هر محصولی بعد از مدت زمانی کارکردن حتما دچار مشکل و خرابی خواهد شد؛ از این رو آموزش تعمیر محصول با جزئیات یک ایده عالی برای تولید محتوا محصول است.

۳٫چرا محصول یا خدمت شما کاربردی است؟

پاسخ به این سوال در قالب ایده تولید محتوا برای محصول می تواند پیش از پیش مشتریان را مشتاق آشنایی با محصول و خرید آن کند. این ایده را می توانید به صورت عکس، ویدئو یا پادکست پیاده سازی کنید و در اختیار کاربران سایت و شبکه های اجتماعی خود قرار دهید.

۴٫ارائه بخشی از اطلاعات محصول به عنوان هدیه

یکی از جذاب ترین و در عین حال لذت بخش ترین بخش فروش محصول برای مشتریان و کاربران فروشگاه های اینترنتی خدمت یا کالا و یا اطلاعاتی است که فروشگاه مورد نظر در قالب هدیه و به صورت رایگان به کاربران می دهد.

 ۵٫ایده راهنمای خرید محصول

برای اجرای این ایده و تولید محتوا برای محصول می توانید تمام مراحل مربوط به خرید اینترنتی از فروشگاه آنلاین خود را هم به صورت اینترنتی و هم به شکل حضوری برای کاربر در قابل متن یا ویدئو ارائه دهید. در صورتی که می خواهید در امر موفق عمل کنید آموزش سئو محتوا می تواند به شما کمک کند.

ایده های ایرانی تولید محتوا برای محصول

ایده های ایرانی تولید محتوا برای محصولایده های ایرانی تولید محتوا برای محصول

با استفاده از تبلیغات می توان به شکل های مختلف تولید محتوا برای محصول را انجام داد. امروزه هر تولید کننده برای محصولات خود یک شعار تبلیغاتی دارد که بتواند از طریق آن نام برند خود را در ذهن مشتری ماندگار کند. بهترین شعر تبلیغاتی از کلماتی تشکیل شده که برای مخاطب قابل درک بوده و آمیخته با فرهنگ آن جامعه اند. در ادامه به معرفی چند برند معروف ایرانی اشاره می کنیم که توانسته اند با تولید محتوای ارزشمند برای محصولات خود به شهرت برسند.

۱٫چی توز

شرکت چی توز خیلی زودتر از سایر برندها از بازاریابی محتوایی در جهت شناساندن محصولات خود به مشتریان  استفاده کرده است. برند چی توز در فضای شبکه های اجتماعی با هزینه ای اندک توانسته به شهرت زیادی برسد. به طوری که با نگاه به پیج اینستاگرام این شرکت فضایی خلاقانه و سرشار از رنگ های شاد و هیجان انگیز را می بینیم. این برند برای جذب و درگیر کردن کاربران خود در فضای اینستاگرام از روش ها و ترفندهای متنوعی بهره گرفته که در برخی از آن ها بسیار موفق بوده است.

۲٫بیسکویت گرجی

این برند برای بیشتر مردم نام آشنایی است که چندین سال پیش تنها از روش های سنتی بازاریابی برای معرفی محصولات خود استفاده می کرد؛ ولی در حال حاضر وارد دنیای دیجیتال شده و از طریق ایده های خلاقانه اقدام به تولید محتوا برای محصولات خود نموده است. این برند در پیج اینستاگرام خود از طرح های جالب و موقعیت های مختلف برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کند در نتیجه مخاطبان مشتاق و دوستدار محصولات این برند بیشتر از هر زمان دیگری جذب خرید محصولات گرجی می شوند.

۳٫کبریت توکلی

برند کبریت توکلی از دسته تولید کنندگانی است که با بهره گیری از قدرت متن و تصویر توانسته تاثیر فراوانی را روی ذهن مخاطب بگذارد. اگر سری به اکانت برند کبریت توکلی زده باشید می بینید چند طرح ساده و خلاقانه توانسته در مدت کوتاهی مخاطبان بی شماری را جذب خود کند.

چند نمونه از خرابکاری های تبلیغاتی

چند نمونه از خرابکاری های تبلیغاتیچند نمونه از خرابکاری های تبلیغاتی

تبلیغات یک کار حساس است که باید با فرهنگ جامعه هم خوانی داشته باشد وگرنه کوچکترین اشتباهی منجر به شکست برند و محصول خواهد شد. خلاقیت و استفاده از تکنیک های معنی دار بازاریابی می تواند تبلیغات برای یک برند را  به ابزاری بسیار کاربردی و مفید تبدیل نماید.

۱٫پپسی یک قرعه کشی فاجعه بار اجرا کرد!

در سال ۱۹۹۳ در فیلیپین شرکت پپسی یک قرعه کشی راه انداخت و اعلام کرد که هر کس درپوش بطری را با کد برنده روی آن بدست آورد، برنده ۴۰۰۰۰ دلار می شود. مشکل هنگامی به وجود آمد که پپسی کد را اشتباه اعلام نمود؛  در نتیجه به جای یک برنده، ۸۰۰۰۰۰ برنده پیدا شد. برند پپسی به دلیل هزینه بالا از پرداخت ۴۰۰۰۰ دلار به برندگان خودداری کرد که این کار موجب عصبانی و خشمگین شدن مردم شد.

بنابر آنچه در مورد برند پپسی اتفاق افتاد باید کسب و کارهای دیگر از تجربه این کار صرف نظر کنند؛ زیرا قرعه کشی های بد و امیدهای واهی مطمئنا راه خوبی برای فروش محصول نخواهد بود. البته هر قرعه کشی ای را نمی توان از دسته تبلیغات زرد و بد دانست ولی باید مواظب بود که چنین اشتباهات وحشتناکی رخ ندهد.

۲٫ Airbnb در مورد مالیات ها تهاجمی منفعلانه ایجاد می کند؟

در سال ۲۰۱۵ Airbnb از سیاست مالیات هتل عصبانی بود زیرا بر اساس اسن مقررات باید میزبانان و مهمانان Airbnb  مالیات زیادی پرداخت می کردند. این برند برای نشان دادن اعتراض خود اقدام به راه اندازی کمپین تبلیغاتی پرخاشگرانه در سراسر سانفرانسیسکو کرد تا بگوید شهر باید با این همه مالیات Airbnb چکار کند.

نکته اصلی این تبلیغ این است که برند Airbnb را مانند یک متقلب جلوه می دهد؛ بنابراین در هنگام درست راه اندازی تبلیغات باید احساسات برانگیخته مخاطبان را نیز مدنظر قرار داد تا دچار خرابکاری در تبلیغات و شکست برند خود نشوید.

۳٫پاناسونیک و وودی دارکوب

شعبه ژاپنی پاناسونیک در سال ۱۹۹۶ یک کامپیوتر صفحه لمسی را وارد بازار نمود که از شخصیت کارتونی وودی دارکوب برای کارکتر برند خود استفاده کرده بود. این شرکت شعار کمپین خود را  “Touch Woody, the Internet Pecker” گذاشت. این امر موجب خدشه دار شدن ظاهر پاناسونیک شد؛ بنابراین برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی بهتر است در بازاریابی محصولات از منابع فالولیک استفاده نکرد. اگر محصولات برند شما به سایر کشورهای خارجی صادر می شود باید از ترجمه درست پیام برند اطمینان حاصل کنید؛ چرا که در صورت ترجمه نادرست امکان برداشت غلط از پیام تبلیغاتی وجود دارد که منجر به تبلیغات خرابکارانه می شود.

جمع بندی

اگر به دنبال یک محتوای با کیفیت، خلاقانه، سئو شده و به دور از هر گونه تبلیغات خرابکارانه برای محصولات خود هستید تا بتوانید خیلی زود مشتریان خود را پیدا کنید و به سود فراوانی برسید، پیشنهاد می کنیم  سفارش خود را به صورت آنلاین به تیم خبره و حرفه ای ایران سئو بسپارید.